Galaxy A12 و A02s به طور رسمی رونمایی شدند

Galaxy A12
Galaxy A12

مدت تقریبا زیادی است که ما در حال شنیدن شایعه و حرف و حدیث‌های زیادی درمورد گوشی‌های هوشمند میان رده پیش روی شرکت سامسونگ به اسم Galaxy A12 و A02s هستیم و مدتی پیش، شرکت سامسونگ هر دوی آن‌ها را به عنوان اولین اعضای لاین آپ Galaxy A این شرکت برای سال ۲۰۲۱ به طور رسمی رونمایی و معرفی کرده است. در هر صورت، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و جزئیات تکمیلی بیشتر در رابطه با این موضوع و آشنا شدن با هر دو گوشی هوشمند میان رده جدید شرکت سامسونگ به اسم Galaxy A12 و A02s همچنان در ادامه این مطلب نیز با آرادمگ همراه باشید.

Samsung Galaxy A12

همانطور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، Galaxy A12 مدل جدیدی برای A11 به شمار می‌رود که در ابتدا، در ماه مارس سال جاری میلادی معرفی و در بازار عرضه شده بود. یک سری از پیشرفت‌ها و بهبودهای جدیدی که سامسونگ در Galaxy A12 در مقایسه با مدل قبلی این گوشی ایجاد کرده است، شامل دوربین و همچنین باتری می‌شوند. مدل قبلی این گوشی به اسم Galaxy A11 دارای یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی در زیر بدنه خود بوده است که وظیفه فراهم کردن انرژی مورد نیاز کاربران این دستگاه را برعهده داشته است. و این در حالی است که مدل جدید آن که اکنون با اسم Galaxy A12 رونمایی و معرفی شده است، از یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی برای فراهم کردن انرژی مورد نیاز کاربران خود استفاده کرده است. البته، یک نقطه اشتراک بین هر دوی آن‌ها وجود دارد که این است که می‌توانند با قدرت ۱۵ وات از شارژ سریع پشتیبانی کنند.

Galaxy A12
Galaxy A12

مدل قبلی Galaxy A12 که با اسم A11 در بازار عرضه شده بود، در پنل پشتی بدنه خود دارای دوربین‌های سه گانه بود که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی این گوشی در راس آن‌ها قرار داشت و در کنار آن نیز یک سنسور ۵ مگاپیکسلی وجود داشت که به عنوان دوربین فوق عریض این گوشی عمل می‌کند. سومین و آخرین دوربین موجود در این گوشی نیز یک سنسور ۲ مگاپیکسلی بود که به طور مستقیم برای عکاسی کردن به کار برده نمی‌شود و بیشتر به عنوان مکمل عمل می‌کند. وظیفه این سنسور، همانطور که قطعا می‌دانید، تار کردن پس زمینه و ایجاد افکت بوکه در عکس‌های پرتره است. اما از سوی دیگر، مدل جدید در لاین آپ این سری که با اسم Galaxy A12 توسط سامسونگ رونمایی و معرفی شده است، دوربین‌های فوق عریض و سنسور تشخیص عمق میدان دید که در A11 وجود داشتند و به ترتیب دارای سنسورهای ۵ و ۲ مگاپیکسلی بودند، را همچنان نگه داشته است اما تفاوتی که این بار در آن ایجاد شده این است که سنسور ۱۳ مگاپیکسلی را با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تعویض کرده است و این بار یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی کردن در حالت ماکرو نیز به جمع دوربین‌های سه گانه قبلی اضافه شده است. این دوربین‌ها در یک ماژول مربع شکل که در گوشه بالای سمت چپ پنل پشتی بدنه این گوشی قرار دارند، چیده شده‌اند. ویژگی قابل توجه دیگری که در این قسمت از بدنه این دستگاه وجود دارد، یک فلش LED است که در زیر ماژول دوربین‌های مربع شکل این گوشی قرار داده شده است.

سامسونگ در گوشی هوشمند Galaxy A12 از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن HD Plus استفاده کرده است که دارای زبان طراحی Infinity-V است و در بالای آن نیز یک ناچ برای محل قرار گرفتن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی قرار داده شده است. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که دوربین سلفی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های Galaxy A12 است که در مقایسه با نسل قبلی آن یعنی A11 بدون تغییر باقی مانده است. و اما این گوشی در زیر بدنه خود نیز از یک پردازنده مرکزی (CPU) هشت هسته‌ای استفاده کرده است که فرکانس آن‌ها بر روی ۲.۳ گیگاهرتز و ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. خود شرکت سامسونگ به طور مستقیم اعلام نکرده که از چه نوع چیپستی در این گوشی استفاده کرده است اما با توجه به کانفیگ‌های آن، ظاهرا به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ از یک پردازنده موبایلی MediaTek Helio P35 SoC در زیر بدنه این دستگاه استفاده کرده است. اما این تنها ابهامی که سامسونگ درمورد این گوشی باقی گذاشته نیست. زیرا این موضوع را نیز مشخص نکرده است که Galaxy A12 در زمان عرضه خود به چه نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود. به طور کلی، سه مدل از این گوشی توسط سامسونگ عرضه شده است که دارای ۳ یا ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم هستند و حافظه داخلی آن‌ها نیز ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید که هیچ یک از این مدل‌ها برایتان کافی نیست و حتی از این هم نیاز به حافظه بیشتری دارید، سامسونگ قابلیت اضافه کردن کارت حافظه جانبی micro SD نیز در آن قرار داده که به شما اجازه می‌دهد حافظه این گوشی را تا ۱ ترابایت دیگر نیز افزایش دهید.

Galaxy A02s
Galaxy A02s

سامسونگ در گوشی هوشمند Galaxy A12 خود از یک سنسور تشخیص اثر انگشت جانبی استفاده کرده است که بر روی لبه کناری سمت راست بدنه آن قرار داده شده است و علاوه بر این، آن را به سیستم و پلتفرم امنیتی Samsung Knox مجهز کرده است و در چهار رنگ نیز عرضه می‌شود که شامل مشکی، آبی، سفید و قرمز می‌شوند. سامسونگ قصد دارد این گوشی را از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی ۱۷۹ یورو تعیین شده است و شما با پرداخت کردن ۲۰ یورو بیشتر نیز می‌توانید حافظه داخلی گوشی خود را دو برابر بیشتر ارتقاء و افزایش دهید.

Samsung Galaxy A02s

Galaxy A02s نیز به همین ترتیب دنباله روی Galaxy A01 است که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی معرفی و رونمایی شده بود. سامسونگ در این مدل از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن HD Plus استفاده کرده است که دارای طراحی Infinity-V می‌باشد و قدرت خود را نیز از طریق یک پردازنده هشت هسته‌ای به دست می‌آورد که فرکانس آن بر روی ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است که می‌تواند بخشی از چیپست پایین رده Qualcomm Snapdragon ۴۵۰ باشد. سامسونگ از یک رم ۳ گیگابایتی در این دستگاه استفاده کرده است و ۳۲ گیگابایت نیز حافظه داخلی در آن در دسترس قرار داده است. اما علاوه بر این،‌ یک اسلات کارت حافظه جانبی برای اضافه کردن micro SD نیز در آن به کار برده است که به کاربران آن اجازه می‌دهد تا حد ۱ ترابایت حافظه این گوشی را ارتقاء و افزایش دهند.

Galaxy A02s
Galaxy A02s

برای عکاسی و فیلم برداری، شما در مجموع چهار دوربین در این گوشی در اختیار خواهید داشت که اول از همه باید به سنسور ۵ مگاپیکسلی که بر روی ناچ U شکل این دستگاه وجود دارد، اشاره کنیم و در پنل پشتی بدنه آن نیز یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی وجود دارد که به عنوان دوربین اصلی عمل می‌کند. دو دوربین باقی مانده نیز هر دو دارای یک سنسور ۲ مگاپیکسلی هستند که به ترتیب، دوربین ماکرو و سنسور تشخیص عمق میدان دید این گوشی هستند. وظیفه فراهم کردن انرژی کل این پکیج بر عهده یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی قرار داده شده است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع با قدرت ۱۵ وات در اختیار دارد که یک پیشرفت و بهبود قابل توجه و بزرگ در مقایسه با A01 به شمار می‌رود که از یک باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کرد.

شرکت سامسونگ گوشی هوشمند میان رده جدید خود به اسم Galaxy A02s را در دو رنگ در بازار عرضه کرده است که شامل سفید و مشکی می‌شوند و از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی نیز با قیمت پایه ۱۵۰ یورو در بازار در دسترس قرار داده خواهد شد.

  

عرفان رحیمی صادق
علاقه‌مند به دنیای گیم و ماجراجویی با DualShock 4 در این هنر. بله هنر. به نظر من گیم یک هنر بزرگ است و هر بازی یک اثر هنری. گیم می‌تواند شما را در هر دنیایی که دوست دارید، قرار دهد.