خودروی ولوو V60؛ شیک، بزرگ و امن

خودروی ولوو V60
خودروی ولوو V60

SUVهای ولوو از جمله XC60 و XC40، باعث شدند که به راحتی از یاد ببریم نسل های قبلی کارخانه خودروسازی سوئدی خانواده ی خودروهای سنگین بودند و برای سال ها این برند خودروسازی را با مدل های سنگین و جاده ای آن می شناختیم.

اما به نظر می رسد V60 آمده است تا برند ولوو را دوباره به اصل و ریشه هایش بازگرداند. اگر چه این خودرو در استایل خودروهای جاده ای سنگین ولوو نیست و یک شاسی بلند سایز متوسط لوکس به شمار می رود؛ اما هیبت آن اقتدار ولوو در جاده ها را یادآوری می کند.

طراحی فوق العاده ولوو V60

برخلاف طراحی مدل هایی مانند ۲۴۰GL و ۷۴۰GL، که در دهه های ۱۹۷۰ و ۸۰ رونمایی شدند، خودروی V60 دارای طراحی بدنه ی تیز، اسپرت و کمی پیچیده است.

چراغ های روشنایی در روز جلو به سمت پنجره های مشبک کشیده شده اند.

در قسمت کناری بدنه ی خودرو خطور با پیچیدگی از چرخ های جلو به سمت چرخ های عقب کشیده شده اند. یک تورفتگی پس از برآمدگی در قسمت زیرین درب ها، حجم قابل توجهی به به مساحت نزدیک به دستگیره ها بخشیده است.

خودروی ولوو V60
خودروی ولوو V60

فرم کاپوت و جلوپنجره V60 درست مشابه همان چیزی ست که از کارخانه خودروی سازی ولوو انتظار داشته ایم.

به قسمت عقب خودرو می رویم. همان طراحی شیک و سنجیده را در بخش پشتی نیز شاهد هستیم. چراغ های ولوو اینجا نیز به چشم می آیند و اگر مدل خودرو را ندانید، این فرم چراغ ها بلافاصله شما را یاد محصولات ولوو خواهند انداخت.

به طور کلی می توان گفت که طراحی بدنه ی V60 آن را به خودرویی امن تر نسبت به XC40 تبدیل می سازد.

کابین V60 مکانی بسیار دوست داشتنی است. این استیشن با داشتن ظاهری سنگین و کشیده، یک شاسی بلند سایز متوسط مناسب خانواده ها محسوب می شود.

با توجه به این که تیم طراحی ولوو ارتفاع V60 را نسبت به مدل های مدل های مشابه قبلی کوتاه تر انتخاب کرده است، طبیعتا در کابین برای ایجاد تطابق همه چیز با ظرافت بیشتری انتخاب شده اند.

کنترل های اختصاصی برای شیشه های جلو و عقب و نیز گرمکن شیشه ها به همراه کنترل های تنظیم هوای داخل خودرو در کابین قرار داده شده اند.

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان قرار گرفته است و تمامی اطلاعات لازم در مسیر رانندگی روی آن نشان داده می شوند.

خودروی ولوو V60
خودروی ولوو V60

مشخصات فنی ولوو V60

ولوو V60 در دو تیپ T5 و T6 ارائه خواهد شد. ولوو V60 تیپ T5 دارای موتور ۲ لیتری با ۴ سیلندر است، و V60 تیپ T6 با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندری ارائه می شود با این تفاوت که تنفس T5 از نوع توربو شارژ بوده و T6 از تنفس سوپر شارژ بهره برده است.

ولوو V60 تیپ T5، ۲۴۰ اسب بخار و T6 نیز ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارد.

تیپ T6 خودروی V60 می توانند سرعت صفر تا ۱۰۰ را ظرف مدت ۴.۸ ثانیه پر کند. و این زمان برای مدل T5 معادل ۵.۸ ثانیه خواهد بود.

تجهیزات ایمنی و امکانات ولوو V60

این نمونه ی جدید از کارخانه ی خودروسازی سوئدی به محض سوار شدن با روشن شدن چراغ ها به شما خوش آمد خواهد گفت. صندلی ها از نوع WHIPS هستند و کمربند ایمنی پیشگیرنده نصب شده است.

فرمان از نوع چرمی سه پره می باشد و دستگیره ی دنده نیز چرمی قرار داده شده است. تریم داخلی ولوو V60 در دو مدل طرح چوب یا آلومینیومی می باشد. صندلی های جلو دارای گرمکن بوده و فرمان نیز گرمکن جداگانه دارد.

سیستم صوتی به همراه ۱۲ بلندگو و ساب و نیز تقویت کننده ی صدای ۱۴۰۰ واتی، کنترل هایی روی فرمان نیز دارد. این سیستم صوتی با یک صفحه نمایش تاپ ۱۲.۳ اینچی همراهی می شود.

همان طور که انتظار می رود آپشن های Apple CarPlay و Android Auto به سیستم صوتی این خودرو اضافه شده اند.

سنسور باران، ریل سقفی، کنسول در قسمت جلو و عقب، جالیوانی، حافظه ی صندلی، حافظه ی آینه، بالشتک های صندلی، آینه های خارجی برقی تاشو، شوینده خودکار چراغ های جلو، اگزوز کرومی، سیستم تهویه هوای مطبوع خودکار، سیستم کنترل قرار گرفتن خودرو در سربالایی یا سرپایینی، سیستم هشدار عدم هشیاری راننده، هشدار و تشخیص میزان فشار لاستیک ها، هشدار خروج از جاده، تشخیص رانندگی میان خطوط جاده ای، Day Light و… از دیگر تجهیزات و امکانات رفاهی ولوو V60 به شمار می روند.

خودروی ولوو V60
خودروی ولوو V60

همین طور تجهیزات ایمنی این خودروی سوئدی با کیسه هوای جانبی، پرده ای، زانویی برای سرنشینان تکمیل شده است.
V60 دارای یک رادار یکپارچه و دوربین شناسایی است که راننده را از برخورد با هر جسم بیرونی هشیار می سازد. سیستم ایمنی حتی زمانی که راننده به موقع قادر به عکس العمل و ترمز کردن نباشد، به صورت خودکار ترمز را فعال خواهد ساخت.
تا به حال چند بار شده که طی رانندگی تان از موانع در نقطه ی کور صدمه دیده باشید؟ ولوو در مدل V60 سیستم هشدار بوق یا چراغ چشمک زن در آینه های کناری برای موانع در نقطه ی کور قرار داده است.

سیستم کمک راننده ولوو روی مدل V60 فعال شده است و راننده می تواند به راحتی با قرار دادن این خودروی شاسی بلند SUV، روی حالت خودکار سرعت مورد نظر را انتخاب کند. V60 با استفاده از تنظیم خودکار، رادار و دوربین در مسیر حرکت کرده و حتی می توانید تعییین کنید که فاصله ی آن از خودروی جلویی تا چه حد حفظ شود.

خودروی ولوو V60
خودروی ولوو V60

این سیستم روی هر دوی خیابان های باریک و بزرگراه های چهار بانده تست شده و نتیجه به راستی تاثیرگذار بود. با سیستم راننده خودکار ولوو V60 استرس و فشارهای رانندگی در جاده های پرپیچ و خم یا خیابان های شلوغ از بین می روند.

زمان عرضه ولوو V60 در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داده شده است و به نظر می رسد استقبال زیادی از این خودرو در سطح اروپا اتفاق بیفتد.

 

سمیرا نقیبی
کارشناسی ریاضی محض خواجه نصیر/ چندین سال سابقه کاری در سرپرستی فروش محصولات شبکه داشتم و از سال 93 به بعد سفر هیجان انگیز به دنیای بی انتهای تولید محتوا و سئو برای من آغاز شد. به تکنولوژی، گردشگری، بهداشت و سلامت و هر چیز زمینی و آدمیزادی علاقه مند هستم...