خودروی پورشه ۹۱۱ اسپیدستر مدل ۲۰۱۹ معرفی شد

911 اسپیدستر

پس از گذشت حدود ۹ سال از معرفی آخرین مدل از پورشه ۹۱۱ اسپیدستر، سرانجام در روز گذشته مدل ۲۰۱۹ از این محصول به همگان معرفی شد. این خودرو که در دسته بندی ماشین های اسپرت قرار می گیرد براساس جدیدترین مدل از پورشه ۹۱۱ توسعه پیدا کرده که البته به موتور استفاده شده در پورشه ۹۱۱ GT3 نیز مجهز گردیده است. اسپیدستر ۲۰۱۹ دارای یک موتور تخت ۴.۰ لیتری می باشد که توانایی تولید ۵۰۲ اسب بخار معادل ۳۷۴ وات قدرت را دارد. اگر به دنبال یک گزینه هیجان انگیز برای رانندگی دیوانه وار هستید، اسپیدستر جدید با داشتن یک پاسخگویی موتور به پدال عالی، می تواند خودرو موردعلاقه باشد. یکی از جذاب ترین قسمت های این ماشین را می توان سیستم انتقال قدرت آن دانست که به گیربکس ۶ سرعته مجهز است.

۹ سال زمان و تجربه به کمک پورشه آمده است که بتواند وزن این خودرو را در مقایسه با آخرین مدل معرفی شده کاهش دهد. این شرکت برای قسمت سقف از این محصول، پارچه ای را انتخاب کرده که البته به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود. از دلایل کاهش وزن عضو جدید پورشه نیز استفاده کردن از فیبر کربن در بخش جلویی خودرو بوده که علاوه بر کاهش وزن، افزایش استحکام آن را نیز در پی دارد. این خودروی اسپرت و زیبای تولید شده در خاک آلمان از رینگ هایی با اندازه ۲۰ اینچ بهره برده که دارای ترمز های سرامیکی است. براساس آنچه که پورشه ادعا کرده، ترمز های استفاده شده در ۹۱۱ اسپیدستر مدل ۲۰۱۹ در مقایسه با نمونه‌های آهنی، ۵۰ درصد سبک تر است.

رونمایی پورشه از ۹۱۱ اسپیدستر ۲۰۱۹

 911 اسپیدستر

تقریبا همگی بر این باور هستند که رانندگی با خودروی مجهز به جعبه دنده دستی از لذت بالایی برخوردار بوده و از طرفی نیز دارای وزن کمتری نسبت به نمونه های خودکار می باشد. به همین جهت نیز گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده شده در اسپیدستر جدید ۴ کیلوگرم سبک تر از گیربکس خودکار ۷ ساعته بوده و همچنین نسبت به گیربکس خودکار دو کلاچه، ۱۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد. اما نکته جالب درباره این مدل این است که پورشه سیستم تهویه مطبوع را در اسپیدستر جدید حذف کرده است که البته خریدارن می توانند در صورت نیاز در هنگام خرید تقاضای اضافه شدن سیستم را بدهند.

مجموعه تقییرات اعمال شده در کنار کاهش وزن و استفاده از موتور قدرتمند سبب شده است که این خودرو شتاب بالایی داشته باشد. لازم به ذکر است که سرعت این خودرو که وزنی معادل ۱۴۶۵ کیلوگرم دارد در مدت زمان تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد. در صورت استفاده کردن از تمامی قدرت این موتور ۴ لیتری کاربران می توانند تا سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کنند.

با همه این داستان به نظر نمی رسد که این خودرو دارای قیمت پایینی باشد، هرچند که بنابر شنیده ها پورشه تعداد ۱۹۴۸ نمونه از ۹۱۱ اسپیدستر مدل ۲۰۱۹ را تولید خواهد کرد. خریداران این مدل می توانند از ماه می ثبت سفارش خود را انجام دهند و در اواخر سال میلادی نیز خودروی خریداری شده را تحویل بگیرند.