تولید هوندا سیویک و آکورد در آمریکا کاهش می ‌یابد

هوندا سیویک
هوندا سیویک

هوندا یکی از خودروسازان محبوب ژاپنی می باشد که محصولات مختلفی را در دسته بندی های گوناگون تولید می کند. این شرکت اخیرا تصمیم گرفته است که تولید مدل های سیویک و آکورد از خودرو های سدان را کاهش دهد. این تصیم به دلیل افزایش تمایل خریداران آمریکایی به خرید خودروهای شاسی بلند صورت گرفته است. این شرکت در روز پنجشنبه هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که در مرداد ماه ۹۸ خط تولید دوم کارخانه در خاک ایالت اوهایو را به صورت موقت تعطیل می کند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که هوندا به دنبال آماده کردن این کارخانه برای تولید خودروهای الکترونیکی بوده و انتظار می رود که این تغییر کاربری در هوندای اوهایو چندین سال زمان ببرد.

مسئولان هوندا درباره جزئیات این تصیم و نحوه اجرا آن گفته اند که این خط تولید که در سال حدود ۵۵ هزار دستگاه حودرو تولید می کند به صورت موقت، تعطیل می شوند. درصد عمده ای از این میزان خودروی تولید در کارخانه هوندا که در ایالت اوهایو قرار دارد، شامل سدان آکورد می شود. البته که بخشی از این عدد نیز متوجه خودروی شاسی بلند کوچک هوندا CV-R  می باشد که به کارخانه ای دیگر از شرکت واقع در ایندیانا منتقل می شود و همچنین تولید هوندا سیویک در این کارخانه نیز با کاهش روبرو خواهد شد.

کاهش تولید برخی محصولات هوندا در امریکا

در ادامه این بیانه این چنین آمده است، اگرچه تولیدات این شرکت در کارخانه گفته شده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، ولی توانایی تولید این کارخانه با آماده‌سازی جهت دریافت فناوری‌ های جدید مثل خودروهای برقی بروزرسانی می ‌شود. بنابر انچه انتظار می رود این کاهش تولید بر تولید پیشرانه و جعبه دنده در کارخانه اوهایو نیز تاثیر خواهد گذاشت. البته که هوندا به صورت رسمی اعلام کرده است که کارکنان شرکت نگرانی از این بابت نداشته باشد، زیرا هوندا به‌ هیچ ‌وجه اخراج نیروی کار در این کارخانه نخواهد داشت. با این حال پیشنهاد خرید سهام شرکت به این کارکنان ارائه می شود.

هوندا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰ درصد افت فروش را درباره آکورد تجربه کرد که البته در سال جدید حدود ۴.۶ درصد به میزان فروش آکورد افزوده شده است. از طرف دیگر فروش هوندا سیویک نیز در طول سال ۲۰۱۸ حدود ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده و امسال نیز با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل، ۷۸۱۸۵ دستگاه، عددی است که میزان فروش این خودرو را نمایش می دهد.