انتخاب لباس مردانه مخصوص آقایان شیک پوش

شیک بودن لباس مردانه و انتخاب درست آن می تواند جذابیت آقایان را دو چندان کند. بیشتر مردم فکر می کنند تنها خانم ها به لباس و ظاهر خود اهمیت می دهند و آن ها بیشتر به دنبال اطلاع از جدیدترین مد و زیباترین لباش ها هستند؛ اما بسیاری از آقایان هم مدام در حال فکر کردن به خرید یه لباس جدید و شیک و یا زیبایی لباسی که پوشیده اند هستند.
بنابراین در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای انتخاب لباس های مردانه شیک و زیبا توضیح دهیم.

در نظر گرفتن مناسبت ها

این موضوع بیشترین اهمیت و در واقع اولین گام برای انتخاب بهترین لباس مردانه است. اگر می خواهید به مراسم عروسی بروید و یا یک قرار دوستانه و یا قرار کاری دارید؛ هر کدام استایل و نوع لباس مخصوص به خود را می خواهد. به طور مثال برای بیرون رفتن با دوستانتان و یا رفتن به کلاس های دانشگاه می توانید از پیراهن های بدون جیب استفاده کنید.

لباس مناسب بدن خود را انتخاب کنید

در هنگام خرید یک پیراهن مردانه باید به چند نکته توجه کنید. زمانی که لباس را به تن می کنید و یقه آن را می بندید، باید بتوانید دو انگشت خود را به راحتی از یقه رد کنید. سپس دستان خود را بالا بیاورید، بدون آنکه آستین ها مانع از حرکت دستان شما شوند. آستین ها باید حالتی راحت و اندازه با دستانتان داشته باشند، تنگ بودن و یا گشاد بودن آستین نه تنها جلوه خوبی ندارد، بلکه مانع از حرکت آسان دستان می شود.

به یقه لباس توجه کنید

انواع متفاوتی یقه وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای مکان و زمان خاصی مناسب هستند. یقه یک جزء کوچک از لباس به نظر می رسد و شاید ما به اندازه کافی به آن توجه نکنیم؛ اما یقه لباسی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی روی ظاهر کلی شما داشته باشد.

در صورتی که قد نسبتا کوتاهی دارید، بهتر است از یقه های دکمه دار و یا یقه های پهن و باز، استفاده نکنید. این یقه ها بیشتر حالت رسمی دارند و حالت بدن را به جای کشیده تر بودن، پهن تر نشان می دهد. اما در صورتی که نوع استخوان بندی صورتتان پهن است و یا صورتی چاق دارید، بهتر است از یقه های خرگوشی استفاده کنید. اگر مردی قد بلند و کشیده هستید، بهترین گزینه برای شما یقه های پهن و باز است.

لباس های رسمی

برای انتخاب یک لباس رسمی بهتر است از شلوار جین و تی شرت دوری کنید. یکی از بهترین انتخاب ها برای لباس های مردانه رسمی، کت و شلوار است. در نظر داشته باشید که کت و شلوار برای قرارهای کاری و رسمی مناسب تر هستند. اما اگر قصد دارید لباسی را برای رفتن به محل کار انتخاب کنید، یک پیراهن آستین بلند با یک شلوار کتان گزینه ای ایده آل است، به شرط آنکه از یک کمربند نازک استفاده نمایید. بهترین رنگ ها برای لباس های رسمی سیاه، سفید، آبی روشن و قهوه ای هستند.

جنس لباس

یکی دیگر از مسائل مهم در خرید لباس ، جنس لباس است، برای خرید یک پیراهن و یا تی شرت، آن را لمس کنید و از لطافت پارچه اطمینان حاصل نمایید. به دوخت ها دقت کنید و در صورتی که درزی به نظر سست آمد، از خرید آن لباس خودداری کنید. برای اطمینان از جنس پارچه و دوخت خوب، نیازی به خرید لباس های گران قیمت ندارید. تنها کافی است تا کمی با دقت بیشتر به لباس نگاه بیاندازید.

لباس های ساده

همیشه لباس های ساده مردانه با رنگی زیبا، جلوه بیشتری دارد و به نظر شیک تر می رسد. برای این کار می توانید از پیراهن های تک رنگ با شلواری ساده از جنس کتان و یا پارچه استفاده کنید. پوشیدن تی شرت های یقه دار که طرحی ساده دارند، می توانند جذابیت شما را دو چندان کنند. اما اگر علاقه مند به لباس های خیلی ساده هم نیستید، پیراهن و شلواری که خطوط عمودی نازکی دارند، گزینه ای ایده آل برای شما محسوب می شوند. با لباس های ساده می توانید از یک کمربند و ساعت شیک استفاده کنید تا استایل بی نظیری را داشته باشید.

کفش ها

کفش ها بدون شک می توانند توجه بسیاری را به سمت شما جلب کنند. در صورتی که کفش ها به درستی و متناسب با استایل لباس ها انتخاب شوند، تا حد غیر قابل تصوری در خوش تیپی شما تاثیرگذار هستند. تمیز بودن کفش و واکس زدن مداوم آن یکی از اصول در تکمیل شدن استایل شما است. پوشیدن یک نیم بوت به همراه یک شلوار راسته نسبتا جذب، بسیار شیک و منحصر بفرد است.

توجه به فصل ها

هر فصل لباس مخصوص به خود را می خواهد؛ اگر در همه فصول سال یک نوع لباس و کفش را مورد استفاده قرار دهید، قطعا فرد شیک پوشی به نظر دیگران نخواهید رسید. بنابراین اگر قصد دارید یک فرد خوش تیپ باشید، کمی به نحوه استفاده از لباس هایتان توجه کنید. پوشیدن تی شرت و یا پیراهنی که در فصول گرم سال از آن استفاده می کردید زیر یک کاپشن ضخیم، روش درستی نیست. به جای آن، بهتر است همان پیراهن را با یک ژِیله و یا یک بافت نازک تر بپوشید و یقه آن را بیرون بیاورید.

لباس های مرسوم

بهتر است از پوشیدن لباس هایی که در سطح جامعه چندان مرسوم نیست خودداری کنید. به طور مثال استفاده از مدهای نامتعارف می تواند شما را فردی غیر عادی معرفی کند. همیشه لباس هایی را انتخای کنید که قبلا شبیه به آن را در جایی دیده اید و فردی که آن را پوشیده بود، یک جلتمن به نظر می رسید.