دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

امروزه با افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به فضا برای زندگی، شاهد کوچک تر شدن خانه ها و آپارتمان هایی هستیم که در حقیقت محل زندگی ما هستند. به طبع با کوچک تر شدن متراژ خانه ها و آپارتمان ها، فضای آشپزخانه هم کوچک تر می شود. حال باید ببینیم که چطور می توانیم با کوچک تر شدن متراژ خانه ها دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود را به شکلی زیبا و دلنشین طراحی کنیم تا بزرگ تر نیز به نظر برسد.

 دکوراسیون آشپزخانه کوچک

راهکارهایی ساده برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه کوچک با نمایی بزرگتر

شاید تا کنون پیش خودتان فکر کرده اید که چه خوب می شد اگر آشپزخانه ای بزرگتر، جادارتر و دلبازتر داشتید. یا هر روز عکس آشپزخانه های شیک، مدرن و بزرگ را در اینترنت زیر رو می کنید و دلتان می خواست آشپزخانه ای شبیه به یکی از آنها داشتید. اصلا لازم به ناراحتی و نگرانی نیست؛ در ادامه قصد داریم راهکارهایی را به شما ارائه کنیم که به وسیله آنها دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود را مدرن تر و دلباز تر کنید. با ما همراه باشید.

۱- از رنگ سفید برای بزرگتر نشان دادن دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید

رنگ سفید یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. این رنگ نور را منعکس می کند و باعث می شود فضای آشپزخانه هرچند هم که کوچک باشد، بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. با استفاده از رنگ سفید برای سقف، کابینت، دیوارها و پیشخوان آشپزخانه، فضایی نامحدود و بدون مرز ایجاد خواهید کرد. برای اینکه رنگ سفید دلتان را نزند، می توانید برخی از قسمت های کوچک آشپزخانه را با رنگ چوب و یا رنگ های دیگر ترکیب کنید. رنگ سفید را در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود امتحان کنید تا معجزه آن را ببینید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک - استفاده از رنگ سفید

۲- جلوی ورود نور را به آشپزخانه نگیرید

اگر آشپزخانه کوچکی دارید که پنجره دارد، باید بگوییم که خیلی خوش شانس هستید. وجود نور طبیعی در آشپزخانه بسیار دلنشین است و موجب می شود فضا بزرگتر و دلنشین تر به نظر برسد. اگر آشپزخانه تان پنجره ندارد ناراحت نباشید. نورپردازی صحیح و استفاده از نور سفید نیز می تواند به شما در این راه کمک کند و جایگزین خوبی برای پنجره باشد. با مطالعه نورپردازی اتاق های بدون پنجره می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. پس نور آشپزخانه خود را به حداکثر برسانید. نور کم در آشپزخانه فضایی دلگیر و نا خوشایند ایجاد می کند که ممکن است به کابوسی برای شما تبدیل شود.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک - نورپردازی آشپزخانه کوچک

۳- آشپزخانه کوچک خود را خلوت کنید

حتی اگر آشپرخانه بزرگی داشته باشید که در آن همه چیز درهم و برهم است، باز هم جا کم خواهید داشت؛ چه برسد به آشپزخانه کوچک. پس در اولین قدم، آشپزخانه خود را خلوت کنید و هر چیزی که اضافه است را به بیرون از آن ببرید. فراموش نکنید که تنها لوازمی را نگه دارید که واقعا کاربردی هستند و به کارتان می آیند. سعی کنید تا جای ممکن لوازم باقی مانده و کاربردی را در جلوی دید نگذارید. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک خلوت بودن فضای اشپزخانه میتواند نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کند.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک - خلوت کردن آشپزخانه کوچک

پس بهتر است لوازم اضافی و ناکار آمد را از آشپزخانه حذف کنید و همه چیز را به طور مرتب در داخل کابینت ها جا دهید؛ این کار به شکلی انجام دهید که در مواقع نیاز به راحتی لوازم مورد نیازتان برای آشپزی را پیدا کنید و کلافه نشوید. مطمئن باشید وقتی آشپزخانه خلوت و مرتبی داشته باشید، احساس آرامش عمیقی به شما القا خواهد شد و آشپزی برای شما بیش از پیش لذت بخش تر خواهد بود.

سخن آخر

آشپزخانه قلب تپنده یک خانه است و احساس راحتی و آرامش در آن نه تنها بر روند زندگی بلکه بر روحیه افراد خانواده نیز تثیری مثبت خواهد داشت. با طراحی هرچه بهتر دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود می توانید تاثیر قابل توجهی را بر زندگی خود ایجاد کنید. با اجرای تنها چند ایده ساده اما اساسی و کاربردی امکان ایجاد تغییرات مثبت در آشپزخانه را دارید. در این مطلب تنها ۳ راهکار ساده را برای بزرگتر و دلبازتر جلوه دادن فضای آشپزخانه کوچکتان ارائه کردیم. با استفاده از این راهکارها تحولی در آشپزخانه خود ایجاد کنید و آن را زیباتر و مدرن تر کنید.