چطور یک لباس مناسب برای خرید انتخاب کنیم؟

انتخاب لباس مناسب
انتخاب لباس مناسب شاید کمی کلافه کننده باشد و شما نتوانید یک لباس مناسب با جنس خوب، مدل زیبا و قیمت مناسب پیدا کنید.گاهی مدلی را که مد نظرمان است نمی توانیم پیدا کنیم؛ زیرا در میان لباس هایی با انواع برش، دوخت، رنگ، جنس، اندازه و برندهای متفاوت قرار می گیریم و انتخاب بهترین لباس برایمان کاری سخت و گیج کننده می شود.
پس با ما همراه باشید تا نکاتی را برای انتخاب بهتر لباس با شما درمیان بگذاریم.

بر اساس ویژگی های اندام خود انتخاب نمایید

لباس راه راه

برای انتخاب یک لباس مناسب به شکل اندام خود نگاه کنید و لباسی را متناسب با آن انتخاب نمایید. اگر کمی چاق هستید، می توانید از لباس هایی استفاده کنید که دارای خطوط عمودی است. با این لباس ها شما کمی بلندتر و لاغرتر به نظر می رسید و بر عکس لباس هایی با خطوط افقی، شما را کمی چاق تر نشان می دهد.
اگر بالاتنه ای کوچک دارید، بهتر از پیراهن های براق استفاده کنید تا قسمت بالاتنه بزرگ تر به نظر بیاید. در کنار این لباس های براق می توانید از دامن یا شلوار تیره و با جنسی محکم تر  استفاده کنید تا پایین تنه شما کوچک تر به نظر برسد.
داشتن یک کمربند بر روی لباس میتواند باعث جذابیت لباس و همچنین زیباتر به نظر رسیدن اندام شما شود.
اگر به دنبال خرید دامن، پیراهن و یا مانتو هستید می توانید از مدل کلوش استفاده کنید که برای تمامی اندام ها مناسب است. اما اگر پایین تنه ای کوچک دارید، می توانید از دامن های راسته و یا ماهی هم استفاده کنید که جلوه ی بی نظیری دارند.
اما به طور کلی لباس های جذب، بیشتر برای مهمانی ها مناسب است و لباس های گشادتر بیشتر برای محیط بیرون از خانه و مراکز رسمی ایده آل می باشد.

اندازه مناسب

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید لباس باید مد نظر قرار دهید، اندازه لباس و تناسب آن با بدنتان است. به طور مثال باید لباسی را انتخاب نمایید که در عین راحتی برایتان گشاد نباشد. بعلاوه اگر قصد کم کردن و یا افزایش وزن دارید، بهتر است لباس را کمی بزرگتر و یا کمی کوچکتر از سایز اصلی خود انتخاب نمایید.

پشت لباس را بررسی کنید

بسیاری از افراد در هنگام خرید کت و شلوار و یا لباس های رسمی، به پشت لباس توجه ای نمی کنند. اما ممکن است، یک لباس از جلو بسیار عالی به نظر بیاید ولی از پشت اصلا مناسب اندام شما نباشد. برای این کار می توانید از دوربین موبایل خود استفاده نمایید و از داخل آینه پشت لباس را بررسی کنید.

زیاد دنباله رو مد نباشید

اگر در هنگام خرید لباس به مد توجه کنید، ممکن است لباسی را انتخاب کنید که اصلا مناسب شما نیست. سعی کنید مدل و رنگی را که می دانید بیشتر با رنگ پوست، شکل اندام و سلیقه شما تطابق دارد را انتخاب کنید. اکثر لباس ها تنها چند ماه مد هستند و بعد از آن دیگر  دوست ندارید از آن لباس استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ لباس را می توان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در جلوه و زیبایی آن دانست. برای انتخاب یک لباس مناسب بهتر است به رنگ آن و متناسب بودن آن رنگ با پوستتان توجه کنید.
اگر پوستی با رنگ گرم دارید، بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که تناژ رنگی سرد و ملایم دارند.
برای ست کردن لباس ها از رنگ هایی که مکمل هم هستند استفاده نمایید. به طور مثال لباس هایی با رنگ بنفش با زرد، آبی با نارجی و قرمز با سبز را با هم ست کنید. سعی کنید لباس هایی با رنگ های خنثی (سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای) بخرید و آن ها با رنگ های دیگر ترکیب کنید. از این رنگ ها می توانید برای خرید کمربند، شلوار، دامن و کت استفاده کنید.
اما به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ لباس می تواند کاملا سلیقه ای و بر اساس علاقه شما باشد، پس رنگ های مورد علاقه خود را حذف نکنید.

قیمت مناسب

قیمت لباس

یکی دیگر از نکاتی که همه ما در خرید لباس به آن توجه می کنیم، قیمت لباس است.
اما سوال اینجاست که در هنگام خرید به دنبال لباس های ارزان قیمت باشیم و یا گران قیمت؟
برای پاسخ به این سوال بهتر است تا ابتدا به جنس آن توجه کنیم. در صورتی که لباسی با جنس خوب پیدا کردید که قیمتی بالاتر از دیگر اجناس  بازار را داشت، می توانید آن را خریداری کنید. فرض کنید، کفشی را با دو برابر قیمت دیگر کفش ها دیده اید و جنس فوق العاده ای هم دارد؛ خب شما می توانید آن را به اندازه ۵ کفش ارزان قیمت استفاده کنید و هنوز هم سالم باشد.
قبل از خرید به دوخت لباس ها دقت کنید، درزهای ضعیف نشان دهنده کیفیت پایین لباس است.