چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

کسب درآمد دلاری در ایران از آن جهت اهمیت دارد که حتی مقدار کمی درآمد، مثلا روزانه حتی ۱۰ دلار می‌تواند به ریال، یک درآمد جانبی مناسب برای بسیاری از افراد باشد.درآمد ارزی، می‌تواند در کنار شغل شخص و سایر منابع درآمدی دیگر، یک منبع عالی برای تامین هزینه‌های زندگی، تامین سرمایه برای سرمایه‌گذاری و حتی پس‌انداز باشد.

آراد مگ شما را برای آشنایی با فرصت‌های دیجیتالی جالب و پیشنهادهای هیجان انگیز برای درآمد ارزی در سال ۲۰۱۹ میلادی، همراهی می‌کند.

درآمد ارزی

درآمد دلاری از طریق کارهای در حال رشد و پایدار، می‌تواند شخص را از نظر مالی بی‌نیاز کند. اگر شخص،  بتواند با کسب مهارت و بصورت حرفه‌ای به دنبال درآمد ارزی باشد، علاوه بر دگرگونی وضعیت مالی خود و کسب ثروت، به ورود ارز به کشور نیز کمک می‌کند.

درآمد ارزی امروزه برای همهٔ افرادی که دارای مهارت و تخصص در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی هستند و سواد اطلاعاتی دارند و به زبانی علاوه بر زبان مادری خود مسلط‌اند، امکان پذیر و آسان است و برخلاف آن‌چه تصور می‌شود، سخت نیست.

کارآفرینی دیجیتالی

فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برگ برندهٔ کسانی است که قادرند با شناسایی نیازهای مخاطبان حقیقی و حقوقی (شرکت‌ها و سازمان‌ها)، فرصت‌آفرینی کنند و ارزش افزوده ایجاد کنند که مصداق آن، کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) است که غوغایی در اقتصاد قرن بیست و یکم به راه انداخته است و ما امروزه شاهد نسلی از میلیاردرهای زیر ۳۰ سال هستیم!

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

کارآفرینی دیجیتالی یعنی کسب و کار اینترنتی (ICT-enabled business) ، یعنی درآمدزایی از طریق فناوری اطلاعات در اکوسیستم دنیای صفر و یک‌ها. دنیای مجازی یک قابلیت بزرگ دارد که سبب شده بیش از نیمی از جمعیت کرهٔ زمین در آن فعالیت کنند و ۱ میلیارد تا ۲ میلیارد نفر آن‌ها مشتری واتس‌آپ، اینستاگرام و فیس‌بوک باشند. این قابلیت بزرگ را می‌توان در رایگان بودن و فراگیری آن دانست. هیچ رسانه‌ای در طول تاریخ بشریت نتوانسته مثل فضای سایبر، امکانات فوق‌العاده ارزان و فراگیر با بالاترین سطح سهولت در استفاده و کاربرد را در اختیار انسان قرار بدهد.

برای درآمد ارزی دیجیتالی در سال ۱۳۹۸ باید با اپ نویسی و استفاده از اپ و ابزارهای درآمد زایی آشنا شوید.

شما به‌عنوان یک فرد باسواد در قرن بیست و یکم باید قادر باشید تا در هر زمینه‌ای که صاحب اطلاعات و فن و هنر و تکنیک هستید، از این دریای بزرگ دیجیتالی، ماهی خود را شکار کنید و از شر حقوق‌های ثابت ماهانه و ساعت کاری ۸ صبح تا ۶ عصر خلاص شوید و درآمدهای جانبی بلندمدت و بعضا پایدار، برای خود دست و پا کنید.

سال ۲۰۱۹ چه سالی است؟

سال ۲۰۱۹ میلادی سالی است که شمار مخاطبان شبکهٔ اجتماعی محبوب ایرانیان یعنی اینستاگرام از مرز ۱ میلیارد نفر فراتر رفته است. سالی است که استفاده از پیام‌رسان‌های اینترنتی روند صعودی پیدا کرده و اگر شما در سال ۱۳۹۸ بخواهید با دوستان و آشنایان و شرکت‌ها و مؤسسات در داخل یا خارج از کشور در تعامل باشید، باید در یکی از پیام‌رسان‌های محبوب داخلی و خارجی که اکثریت از آن استفاده می‌کنند، عضو باشید. در واقع هویت دیجیتالی شما مصادیقی دارد که یکی از آن‌ها، حضور فعالانه در این پیام‌رسان‌های اینترنتی است.

سال ۲۰۱۹ میلادی سالی است که احتمالا شاهد نوسانات مقطعی در قیمت ارز باشیم. با وجود تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و تحریم‌های بانکی، اما سیاست‌های پولی و بانکی بانک مرکزی با روی کار آمدن رئیس جدید، نشان از یک ثبات در قیمت ارز و عدم مشاهدهٔ نوسانات چشمگیر دارد.

سرمایه‌گذاری در ارز، پر ریسک است، اما کسب درآمد ارزی می‌تواند اقدامی ارزشمند باشد. چون ورود ارز به کشور تا هر میزان آزاد شده است، بنابراین ورود و خروج ارز توسط مسافران آسان و موجب ثبات بازار است. به همین خاطر نگرانی زیادی دربارهٔ نوسانات عجیب و غریب قیمت ارز نداشته باشید.

با فریلنسرینگ آشنا شویم

مهم‌ترین ابزاری که شما برای کسب درآمد ارزی دارید آشنایی با روش های خلاقانهٔ فریلنسرینگ (دورکاری) است تا از این راه، دنیا با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و توان‌مندی شما آشنا شود. شاید شما متخصص طراحی مبدل‌های حرارتی باشید یا نقشه‌کش حرفه‌ای یا مدرس گیتار یا زبان خارجی و حتی ویراستار و عکاس ماهر. این ظرفیت‌ها و مهارت‌ها شاید هیچ ربطی به کار روزانهٔ شما نداشته باشد اما می‌توانید در وقت اضافه و در طول روز، پروژه‌هایی بگیرید و انجام دهید و با قیمت و زمان توافقی به کارفرما، تحویل دهید.

دورکاری یعنی اینکه شما از طریق فضای مجازی، پروژه‌ای در هر زمینهٔ صنعتی و خدماتی را از کارفرمایان در ایران و سایر نقاط جهان دریافت و آن را انجام دهید و درآمد حاصله را به‌صورت ارزی یا ریالی دریافت کنید.

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا سالانه میلیاردها دلار از روش فریلنسری درآمد دارند. شاید باورتان نشود، اما همین الان، هزاران ایرانی که مدرس حرفه‌ای زبان انگلیسی هستند به دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان، کانادا، نیوزلند و حتی ایالات متحده، زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، در سطح آیلتس و تافل. چون استخدام مدرس حرفه‌ای زبان در این کشورهای انگلیسی زبان، گران‌تر از استخدام مدرس ماهر زبان در ایران است.

سایت‌های بسیاری برای دورکاری وجود دارد که شما می‌توانید رایگان در آن‌ها عضو شوید. پروفایل ایجاد کنید و به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود بپردازید. در این راه، آنچه اهمیت دارد این است که شما الفبای دورکاری و کسب‌وکار در فضای رقابتی را با صبر و پیشتکار یاد بگیرید. درآمد ارزی دورکاری با صبر حاصل می‌شود. مانند بازار بورس! اگر صبر ندارید، شاید باید به‌دنبال حقوق ۸ صبح تا ۶ عصر باشید.

یکی از روش‌های جذاب دورکاری برای کسب درآمد ارزی، نوشتن اپ برای آموزش زبان یا تدریس آنلاین زبان‌های محبوب جهان مثل انگلیسی است.

سایت‌های خوب دورکاری

فریلنسر دات کام یا فریلنسر دات آی آر. نمونه‌های موفق جهانی و ایرانی برای عاشقان دورکاری و درآمد دیجیتالی است. هزاران کارفرما و صدها هزار فریلنسر در این دو سایت آماده هستند تا به معرفی پروژه و انجام کار در قیمت و زمان مشخص و توافقی اقدام کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت درآمد دیجیتالی هستید، ثبت نام رایگان در این دو سایت و آشنایی با خدمات و امکاناتش را در نظر داشته باشید.

در بهشت دورکارهای جهان در سایت فریلنسر دات کام، در ده‌ها موضوع، می‌توان کار کرد و درآمد ارزی داشت.

سایت PeoplePerHour

سایت PeoplePerHour یک سایت دورکاری جالب است که می‌توانید نسبت به استخدام فریلنسر یا معرفی توانایی‌های خود اقدام کنید تا کارفرمایان از سراسر جهان را نسبت به تحویل پروژه به خود ترغیب کنید. اکثر کارفرمایان ثبت‌نام شده در این سایت، کارفرمایان کوچک هستند که نمی‌توانند انجام کار خود را به شخصیت‌های حقوقی بزرگ بسپارند.

فریلنسرهای ایرانی زیادی در این سایت فعال هستند. حوزه‌هایی که  در این وبسایت کارجو و کارفرما با آن مشغول ارائه و انجام پروژه هستند، عبارتند از: طراحی، توسعهٔ وب، ویراستاری، ترجمه، بازاریابی صنعتی، طراحی ویدئو، عکسبرداری، پشتیبانی کسب‌وکار و توسعهٔ نرم‌افزارهای موبایل.

شما ۹۰ روز فرصت دارید بعد از ثبت نام در این سایت، پروژه‌ای به صورت ساعتی بگیرید و صلاحیت خود را برای ماندن در بین فریلنسرها به معرض آزمایش بگذارید. عضویت پولی برای کسانی است که خواهان فعالیت بیش‌تر در سایت باشند. مثل بسیاری از سایت‌های فریلنسری، درآمد شما به کیف پول الکترونیکی واریز می‌شود و می‌توان از طریق سرویس نقد کردن درآمد ارزی با    PAYPAL یا SKRILL نقد و معادل ریالی را از طریق صرافی‌ها دریافت کرد.

سایت  ENVATO

از دیگر سایت‌های مطرح که می‌توان از طریق آن درآمد ارزی داشت، سایت Envato است که در زمینه پوسته‌های طراحی سایت (Theme) و هم‌چنین گرافیک سایت، ویدئو، صوت و تصاویر سه‌بعدی فعالیت دارد. اگر خواهان خرید این موارد هستید یا در این زمینه صاحب مهارت هستید، این درگاه مناسب شما خواهد بود.

سایت تم فارست

themeforest یکی از سایت های خوب برای وب مسترها و طراحیان صفحات وب برای درآمد ارزی است.

این سایت مثل درگاه جنگل پوسته‌ها، یکی از سایت‌های خوب برای وب‌مسترها و طراحان وب به‌منظور خرید و فروش اینترنتی است. بیشتر این وب‌سایت‌ها پلی میان تولید کنندهٔ محصولات دیجیتال و مصرف‌کننده هستند. برای استفاده از خدمات سایت، باید در آن ثبت‌نام کنید.

آشنایی با کراد فاندینگ

آیا شما فعالیت دور کاری انجام می‌دهید؟ مثلا یک نقشه‌کش حرفه‌ای یا مدرس زبان تخصصی یا حتی ویراستار و عکاس و نویسنده و آنالیزگر چارت‌های بورس و حسابدار رسمی هستید؟ همانطور که گفتیم ، یک راه درآمد ارزی برای شما، آن است که به سایت‌هایی که در بالا به آن اشاره شد مراجعه و ثبت‌نام کنید و دنبال کارفرما باشید.

اما راه دیگر آن است که خودتان استارتاپ راه‌اندازی کنید. استارتاپ یا شرکت‌های کوچک زودبازده یا شرکت‌های اینترنتی یا هر اسم دیگری که شما روی آن می‌گذارید، کسب‌وکاری است مقیاس‌پذیر. با هزینهٔ کم راه‌اندازی می‌شود و آمریکایی‌ها به آن FAKE IT TO MAKE IT‌ می‌گویند.

شما برای راه اندازی استارتاپ دیجیتالی، نیازمند سرمایه هستید. بانک هم شاید به شما کمک نکند. یکی از راه‌ها آن است که به سایت‌های سرمایه‌پذیری دیجیتالی رفته و از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری کنید.

کرادفاندرها و شتاب‌دهنده‌ها

کرادفاندینگ راه‌حل خوبی برای جذب سرمایه برای کسب و کارهای پرریسک است. علاوه بر کراد فاندرها که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند، شتاب‌دهند‌ه‌ها (ACCELERATOR) هم آمادهٔ حمایت گسترده از کسب‌وکارهای مجازی هستند. یکی از سایت‌های مطرح برای یافتن سرمایه‌گذارهای خرد و متوسط، سایت کرادفاندینگ دات کام است. کیک استارتر هم از پلتفرم‌های بین‌المللی خوش‌نام برای جذب سرمایهٔ ارزی به‌منظور توسعه‌ٔ کسب‌وکار شرکت‌های تازه تأسیس است.

شما هزینهٔ راه‌اندازی کسب‌وکار خود را تا هر اندازه که می‌توانید از این منابع تأمین، و سرمایه‌گذار را در سود آیندهٔ خود شریک می‌کنید.

پس توصیه می‌کنیم با کراد فاندرهای ایرانی و خارجی آشنا شوید و پروژهٔ جذاب و خلاق خود که برای آن برنامهٔ تجاری دارید به‌خوبی در این مجموعه معرفی کنید و با سرمایه‌گذاران، تعامل کنید و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود ترغیب کنید. این یکی از راه‌های اخذ درآمد ارزی است. اعتمادزایی و اعتمادسازی ۲ اصل مهم است که در این راه باید سرلوحهٔ شما باشد.  به‌علاوه صداقت، گران‌بهایی که کم یافت می‌شود.

آموزش آنلاین از زبان انگلیسی تا طراحی صنعتی

راه درآمدزایی اینترنتی ارزی از آموزش هم می‌گذرد. به شما گفتیم که هنوز خیلی‌ها در کشورهای انگلیسی زبان، نیاز به معلم زبان انگلیسی دارند اما در ایران این معلم ارزان‌تر از آن کشورهاست! مهم نیست چه مهارت و تخصصی دارید. هر زمینه‌ای باشد، آن را می‌توان تدریس و معرفی کرد و از آن درآمد داشت. آموزش آنلاین و مشاورهٔ آنلاین را در هر سطح و روشی در اکوسیستم دیجیتال، جدی بگیرید. خیلی‌ها از این راه درآمد ارزی ثابت دارند که قابل مقایسه با حقوق‌های ماهانهٔ ثابت آن‌ها نیست.

درآمد دلاری با سایت  Shorte.st

کاربرد اصلی سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک ، کوتاه کردن لینک‌های طولانی است. لینک‌های کوتاه‌شده علاوه بر ظاهر زیباتر، می‌توانند به راحتی قابل تایپ باشند.

با کلیک روی لینک کوتاه‌شده همان صفحه‌ی قبلی باز می‌شود، با این حال به دلیل راحتی استفاده، مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی معمولا لینک‌های بلند را کوتاه‌ می‌کنند.

کوتاه‌کردن لینک برای شمارش تعداد کلیک‌های انجام شده روی آن و یا مخفی کردن لینک اصلی، نیز انجام می‌شود. اما سرویسی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید، از همین کوتاه کردن لینک، درآمد کسب کنید.

سایت shorte.st امکان کوتاه‌کردن لینک‌ها و کسب درآمد از آنها را فراهم کرده است. با کلیک افراد بر هر لینکی که در این سایت کوتاه کرده‌اید، مقداری درآمد به حساب دلاری شما در سایت ذکر شده اضافه می‌شود.

چرا این سایت، بابت کلیک روی لینک‌های کوتاه شده پول پرداخت می‌کند؟

لینک‌های کوتاه‌شده از طریق این سایت، در واقع به لینک‌های تبلیغاتی تبدیل می‌شوند. هرکس روی این لینک‌ها کلیک کند، ابتدا یک صفحه تبلیغاتی را به مدت ۵ ثانیه مشاهده می‌کند، سپس به صفحه مقصد هدایت می‌شود.

سایت  short.st مقداری از پولی که از تبلیغ‌دهندگان دریافت می‌کند را به کسانی که لینک‌ها را کوتاه می‌کنند و در اینترنت به اشتراک می‌گذارد پرداخت می‌کند.

باید توجه داشته باشید صرفا کوتاه‌کردن لینک درآمدی برای شما ندارد و افرادی باید روی این لینک کلیک کنند تا به ازای هر ۱۰۰۰ کلیک، نرخ مشخصی درآمد به‌دست آورید.

خصوصیات سایت shorte.st

  • این سایت درآمد دلاری شما را به وب‌مانی پرداخت می‌کند.
  • کلیک همه کاربران از سرتاسر دنیا شمرده می‌شود.
  • در صورتی که کسی که روی لینک شما کلیک می‌کند از کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و برخی کشورهای دیگر باشد، می‌توانید درآمد بسیار بیشتری ب‌دست آورید.
  • این سایت مشکلی با کاربران ایرانی ندارد.
  • سابقه طولانی دارد و مدت‌ها پایدار مانده است.

چگونه از shorte.st درآمد کسب کنیم؟

برای کسب درآمد از shorte.st  شما حق کلیک کردن روی لینک‌های خودتان را ندارید. بلکه باید این لینک‌ها را در سایر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها ارسال کنید تا دیگران روی آن کلیک کنند و پس از مشاهده تبلیغات به صفحه مقصد هدایت شوند.

هیچ‌کس روی لینکی که لازم ندارد کلیک نمی‌کند. اشخاص فقط زمانی روی لینک‌ها کلیک می‌کنند که آنها را به چیزی که می‌خواهند برساند. اگر خودتان را جای کاربران اینترنت بگذارید، متوجه می‌شوید چه لینک‌هایی بیشتر کلیک می‌شوند و این لینک‌ها را در کجا باید ارسال کنید.

داشتن یک سایت یا وبلاگ برای ارائه محتوای مفید و سپس استفاده از shorte.st برای کوتاه‌کردن لینک‌هایی که در آن سایت یا وبلاگ قرار می‌دهید یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از این راه است. بسیاری از سایت‌های دانلود از همین روش برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند. آنها لینک‌های دانلود را کوتاه کرده و در مطالب سایت‌شان قرار می‌دهند.

بیشترین کلیک، روی لینک‌های دانلود انجام می‌شود زیرا شخص را به هدفی که دارد (دانلود فایل) می‌رساند. بنابراین بیشتر سایت‌های دانلود حتی از کلیک کاربران روی لینک‌های دانلود نیز درآمد کسب می‌کنند.

میزان درآمد از کوتاه‌کردن لینک

درآمد شما رابطه مستقیمی با تعداد کلیک‌هایی دارد که روی لینک‌های کوتاه‌شده شما انجام می‌شود. بنابراین هر‌چقدر بتوانید لینک‌هایتان را در معرض دید و دسترسی افراد بیشتری قرار دهید، درآمد شما بیشتر خواهد بود.

فقط نباید به یک مکان، یک صفحه یا یک سایت اکتفا کنید. صفحات بیشتر، کانال تلگرام، گروه‌های مرتبط، وبلاگ‌های بیشتر و حتی چندین سایت می‌تواند شما را به درآمد بالاتری برساند.

لینک‌های شما هرچقدر بیشتر، متنوع‌تر و هدف‌دارتر باشند موفق‌تر خواهید بود. مثلا به جای اینکه فقط ۱ فایل برای دانلود داشته باشید، می‌توانید هزاران و حتی صدها فایل دانلودی داشته باشید و لینک‌های آن‌را کوتاه کنید.

باید مداومت داشته باشید، زیرا لینک‌های شما بعد از مدتی قدیمی می‌شوند و جذابیت خود را از َدست می‌دهند. اگر بتوانید به جایی برسید که روزانه حداقل ۷ یا ۱۰ هزار نفر روی لینک‌های شما کلیک کنند درآمد حدودا ۱۰ دلار روزانه را خواهید داشت.

البته همانطور که اشاره شد، میزان درآمد به موقعیت جغرافیایی افرادی که روی لینک‌ها کلیک می‌کنند نیز بستگی دارد.

نرخ پرداختی این سایت به آی‌پی‌های ایرانی چندان بالا نیست و در حدود ۱ دلار در ازای ۱۰۰۰ کلیک است ولی برای آی‌پی‌های آمریکا ۱۴ دلار و برای انگلیس حدود ۱۰ دلار است که بالاترین نرخ پرداخت محسوب می‌شود.

روش دریافت درآمد ازسایت short.st

همانطور که اشاره کردیم این سایت به وب‌مانی پرداخت دارد. وب‌مانی یک سیستم پولی آنلاین است که مرکز آن در روسیه واقع شده و یکی از حساب‌های آنلاینی است که ایرانیان زیادی با آن کار می‌کنند. این سیستم مالی برای پرداخت آنلاین و نقل و انتقال پول به‌کار می‌رود.

با جستجوی «خرید و فروش وبمانی» در گوگل، متوجه می‌شوید سایت‌های زیادی به خرید و فروش دلار وبمانی مشغول هستند و شما به راحتی می‌توانید دلار به‌دست آمده از این سایت را به ریال تبدیل کنید. حتی گاهی اوقات نرخ دلار وبمانی بالاتر از نرخ دلار اسکناس است.

پرداختی به حساب وبمانی شما، ماهیانه یکبار انجام می‌شود و حداقل برداشت ۵ دلار است. زمانیکه درآمد شما در حساب کاربری‌تان به حداقل ۵ دلار رسید، درآمدتان در مرحله بعدی پرداخت‌ها به حساب وبمانی شما ارسال می‌شود.

آموزش‌های زیادی برای افتتاح حساب وبمانی و نحوه کار با آن وجود دارد که با یک جستجوی ساده می‌توانید آنها را بیابید.

فروش محصولات دیجیتال

منظور ما از محصولات دیجیتال، گوشی موبایل یا گجت نیست. منظور فایل‌های قابل دانلود است.

فروش محصولات قابل دانلود به یکی از پرسودترین کسب و کارها تبدیل شده است. زیرا علاوه بر اینکه هزینه‌ها و دردسرهای تحویل کالا را ندارید، می‌توانید از هر جای دنیا، به سایر نقاط جهان فروش داشته باشید.

تولید باکیفیت این محصولات و توانایی فروش آن‌ها البته چندان ساده نیست و نیاز به مهارت دارد. این محصولات می‌توانند ویدئوها و عکس‌های حرفه‌ای، محتوای آموزشی، گزارش‌ها، داده‌ها و دیتابیس، مقالات، اسکریپت و قالب سایت، کدهای برنامه‌نویسی شده و هرچیزی باشد که بتوان آن‌را به شکل فایل قابل دانلود درآورد.

بنابراین موضوعات بسیار گسترده‌ای وجود دارد.علاوه بر این، رقابت نیز در این حوزه شدید است.

تحقیقات بر عهده شماست. اگر هدف‌تان فروش فایل به خارج از کشور است باید تحقیقات زیادی برای یافتن بازار مناسب انجام دهید.

ابتدا باید بازار را بیابید، سپس برای آن محصول بسازید. نه اینکه محصول را بسازید و بعد برای آن به دنبال مشتری باشید. اینکار فقط اتلاف وقت، انرژی و پول خواهد بود. بنابراین برای فروش این محصولات نباید صرفا براساس حدس و گمان دست به‌کار شوید. ابتدا تحقیقات کاملی در مورد نیازهایی که وجود دارد انجام دهید.

روش دریافت ارز

شاید بهتر باشد خودتان یک فروشگاه اینترنتی برای فروش فایل به خارج از کشور ایجاد کنید. در این صورت باید یک درگاه پرداخت داشته باشید تا مبالغ ارزی را از مشتریان دریافت کنید.

برای دریافت دلار از طریق فروش اینترنتی، گزینه‌های زیادی در دسترس نیست. به دلیل اینکه ایرانیان امکان استفاده از پی‌پال و مسترکارت را ندارند، می‌توانید از سایت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت ارز دیجیتال کمک بگیرید.

مهمترین عیب این‌کار این است که ارزهای دیجیتال هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده‌اند و افراد کمی با این ارزها آشنایی دارند. همچنین افراد کمی حاضر می‌شوند پرداخت را با استفاده از این ارزها انجام دهند.

با این حال اگر برای خرید محصول ارائه شده توسط شما، انگیزه لازم در خریدار وجود داشته باشد، می‌توان او را ترغیب کرد پرداخت وجه را با ارز دیجیتال انجام دهد.

خرید و فروش ارز دیجیتال

تریدینگ یا معامله‌گری به معنای خرید و فروش یک دارایی به منظور کسب سود از نوسانات قیمت آن دارایی است. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن نوسانات بالا، حجم مناسب، عدم نیاز به شرایط خاص و… به یکی از بازارهای محبوب تریدرها تبدیل شده است. مثلا یک ارز دیجیتال را در قیمت ۱۳۰ دلار می‌خرید و در ۱۴۳ دلار می‌فروشید. ۱۳ دلاری که تفاوت بین ۱۳۰ تا ۱۴۳ دلار است سود شما خواهد بود.

برای کسب سود از این بازار باید مقداری سرمایه وارد بازار کنید و با استفاده از روش‌های تحلیلی، با خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین‌تر و فروش آن در قیمت بالاتر سود کسب کنید. به دلیل اینکه بازار همواره در حال نوسان است و ریزش‌ها و صعودهای زیادی دارد، فرصت کسب سود و پتاسیل درآمدزایی آن نیز بسیار است.

در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال، این‌کار در پلتفرم‌های معاملاتی خارجی انجام می‌شود و قابلیت معامله این ارزها در برابر دلار یا امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارد. بطور مثال بیت‌کوین را می‌توان در برابر دلار و یا در برابر سایر ارزها مانند اتریوم، خرید و فروش کرد.

نقد کردن این درآمد از طریق تبدیل سایر ارزها به بیت‌کوین و سپس فروش بیت‌کوین به ریال انجام می‌شود..

کسب ارز دیجیتال با کمپین‌های Bounty

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارد ولی بطور مرتب به تعداد این ارزها اضافه می‌شود. ارزهای جدید با اهداف و کاربردهای مختلفی ایجاد می‌شوند.

هر زمان یک تیم قصد انتشار توکن جدید داشته باشد، معمولا یک ICO برگزار می‌کند ICO به معنای عرضه اولیه کوین (ارز دیجیتال) است.

در ICO، تیم پروژه توکن‌های پروژه را با قیمت مشخصی که اغلب در صورت خرید بالا، شامل تخفیف‌های خوبی می‌شود عرضه می‌کند.

تیم‌ها برای گسترش آگاهی از پروژه‌ای که ایجاد کرده‌اند و جذب سرمایه‌گذاران، اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند که با نام Bounty یا کمپین جایزه‌گیری شناخته می‌شود.

افراد مختلف با شرکت این کمپین‌ها می‌توانند با انجام کارهایی مانند رتوئیت کردن توئیت‌های آن پروژه، دنبال کردن صفحه فیس‌بوک، نوشتن مقالات و انتشار آن، قرار دادن امضای پروژه در بخش امضای انجمن Bitcointalk.org یا فعالیت‌های دیگر در سایت Reddit و… مقداری توکن بدست آورند.

مقدار توکنی که افراد شرکت‌کننده در کمپین بدست می‌آورند متناسب به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، تعداد دنبال‌کنندگانی که دارند، کیفیت کارشان و… متغیر است.

این توکن معمولا در انتهای ICO به کیف پول بونتی‌هانترها (شرکت کنندگان در کمپین‌های بونتی) ارسال می‌شود.

مزیت کسب درآمد از طریق کمپین‌های بونتی:

  • بدون نیاز به سرمایه
  • پتانسیل درآمدزایی مناسب
  • آشنایی با انواع پروژه‌ها
  • پتانسیل کسب سود با رشد قیمت توکن
  • بدست آوردن توکن بدون صرف سرمایه

برای شرکت در کمپین‌های بونتی سایت‌های بسیاری تشکیل شده است. ولی با توجه به اینکه بسیاری از ICO ها موفق نمی‌شوند و توکن آنها وارد هیچ صرافی یا پلتفرم معاملاتی نمی‌شود، نرخ عدم موفقیت در این روش کسب درآمد بسیار بالاست.

گفته می‌شود ۸۰ درصد از ICO ها اسکم (کلاهبردار) هستند و فقط ۸ درصد از آنها وارد صرافی‌ها می‌شود!

با این حال با انتخاب ICO هایی که شانس موفقیت بیشتری دارند می‌توان شانس بیشتری در کسب درآمد از این روش داشت.

برای کسب درآمد از کمپین‌های بونتی، معمولا نیاز است در زبان انگلیسی، حداقل در حد فهم مطالب مهارت داشته باشید.

نقد کردن توکن‌هایی که به‌دست آورده‌اید با تبدیل آنها به بیت‌کوین و سپس فروش بیت‌کوین در ازای ریال مقدور است.

اخذ ادمیشن با بورس ارشد و دکتری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان توسط آن درآمد ارزی کسب کرد این است که ادمیشن کارشناسی ارشد و دکترا بگیرید و با بورس تحصیلی راهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آسیا، اروپا و آمریکای شمالی بشوید.

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

ماهانه بین ۱ تا ۲ هزار دلار آمریکا به‌مدت ۲ تا ۴ سال به شما پرداخت می‌شود و می‌توانید در کشور محل تحصیل کار قانونی انجام بدهید و با پرداخت مالیات، پس از ۲ بار تمدید اقامت دانشجویی، اقامت دائم دریافت کنید و گذرنامهٔ کشور مربوطه را اخذ کنید.

چگونه درآمد میلیاردی و بالایی داشته باشیم؟

میزان درامد شما در هرکاری به سه عامل بستگی دارد:

  • نیاز به کاری که شما انجام می‌دهید
  • قابلیت و مهارت شما در انجام آن کار
  • و عدم قابل جایگزین بودن شما

برای درک موضوع به این مثال توجه کنید:

  1. تقریبا همه افراد دنیا می‌توانند روی یک لینک کلیک کنند و تبلیغات را مشاهده کنند. نیاز به این کار شاید وجود داشته باشد ولی مهارتی نیاز ندارد. از طرف دیگر، چون همه می‌توانند این‌کار را انجام دهند، همیشه فردی با قیمت بسیار ارزانتر برای این‌کار پیدا می‌شود. به همین دلیل درآمد از این روش بسیار کم است.
  2. افراد کمتری هستند که می‌توانند پس از نیازسنجی، یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای ایجاد کنند، فایل‌های ارزشمندی در آن قرار دهند و آن‌را در بازار خارج کشور بفروشند. نیاز به فایل‌های ارزشمند همیشه وجود دارد. میزان درآمد این افراد به قابلیت و مهارت آن‌ها در فروش اینترنتی بستگی دارد و جایگزین کردن این افراد با سایر افراد سخت‌تر است. به همین دلیل این افراد پتانسیل کسب درآمد بیشتری دارند.
  3. افراد بسیار کمی هستند که می‌تواند عمل جراحی قلب انجام دهند. چنین افرادی بسیار با ارزش هستند زیرا نیاز به جراحی قلب بالاست، قابلیت و مهارت چنین افرادی معمولا بالاتر از سایر جراحان است و به همین دلیل افراد کمی می‌توانند جایگزین جراحان قلب شوند. عجیب نیست که جراح قلب درآمد میلیاردی داشته باشد.

اگر فقط همین یک نکته را در درآمدزایی دلاری یا سایر روش‌های درآمدزایی در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که برای کسب درآمد بیشتر چه کارهایی انجام دهیم.

همیشه این معادله را در ذهن داشته باشید:

نیاز به کاری که انجام می‌دهید + قابلیت و مهارت شما در انجام کار + میزان قابل جایگزین بودن شما = میزان درآمد شما

مقادیر این اجزا نیز مهم است.

اگر برای کاری که انجام می‌دهید نیاز کمی وجود دارد ولی در آن بسیار حرفه‌ای هستید و کسی نمی‌تواند جایگزین شما شود، درآمد بسیار کمی خواهید داشت.

ولی نیاز بالایی به شخصی وجود دارد که بتواند یک کسب و کار ایجاد کند و خدمات مفیدی به جامعه ارائه دهد، به همین دلیل است که می‌گویند روی پول تمرکز نکنید، بلکه روی رفع نیاز و رفع مشکل تمرکز کنید.

نیازها را بشناسید، در برطرف کردن نیاز حرفه‌ای شوید و تاحد ممکن کاری کنید جایگزین شدن شما وجود نداشته باشد، آن زمان درآمد سر به فلک می‌کشد و ثروت بسیاری بدست خواهید آورد.

البته ممکن است کاری انجام دهید که واقعا نیازی برای آن وجود ندارد. مثلا شما با خرید و فروش سهام  یا ترید ارز دیجیتال نیاز کسی را برطرف نمی‌کنید ولی همین که بتوانید در اینکار مهارت بسیار بالایی کسب کنید می‌توانید درآمد بالایی نیز بدست آورید. بنابراین همیشه هم لازم نیست نیازها را شناسایی کنید و داشتن مهارت در یک زمینه خاص، می‌تواند درآمد بالایی به همراه داشته باشد.