نسل جدید هدست های واقعیت مجازی ps5

واقعیت مجازی ps5
واقعیت مجازی ps5

نسل بعدی هدست های واقعیت مجازی PlayStation VR دست کم تا سال ۲۰۲۲ راه اندازی نمی شوند.هدست های واقعیت مجازی ps5 نسل جدیدی از پلت فرم های مورد استفاده در بازی های ویدیویی هستند که حس و حال و تجربه ای جدید و هیجانی خارق العاده را به بازیکنان انتقال می دهند. هدست های واقعیت مجازی تجربه ای از دید سه بعدی را به شما خواهند داد که قبلا هرگز لمس نکرده اید. با وجود پلت فرم ها و سخت افزار های جدید در بازی های ویدیویی مرز بین جهان بازی ها و جهان واقعی روز به روز در حال کمرنگ تر شدن است. حس جزئیات ریز و درشت بازی ها هرروز ملموس تر از روز قبل می شود. شرکت تولید کننده ی سونی از پیشتازان تولید کننده ی این هدست هاست و سالانه عموما با معرفی کنسول های بازی، هدست واقعیت مجازی آن را نیز پس از مدتی ارائه می دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا گزیده ای از اخبار و اطلاعات مربوط به نسل جدید هدست های واقعیت مجازی پلی استیشن ۵  و زمان عرضه ی آن را بازگو و بررسی کنیم.

واقعیت مجازی ps5
واقعیت مجازی ps5

وضعیت تولید و عرضه هدست های واقعیت مجازی ps5

با وجود معرفی و عرضه ی پلی استیشن ۵ در بازار، هنوز هدست های واقعیت مجازی آن به مرحله تولید و فروش نرسیده اند. البته پیش بینی می شود که به این زودی ها نیز نباید منتظر حضور این هدست های نسل جدید در بازار بازی های ویدیویی باشیم. اگرچه شرکت تولید کننده سونی اعلام کرده است که در حال کار بر روی نسل جدید هدست های واقعیت مجازی برای پلی استیشن ۵ است اما به احتمال بسیار زیاد، نسل جدید هدست ها زودتر از سال ۲۰۲۲ به بازار نخواهند آمد اگرچه زمان دقیق عرضه ی آن ها مشخص نیست اما شرکت تولید کننده سونی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ نباید منتظر این سخت افزار جدید باشیم.

شرکت تولید کننده سونی چند روز قبل در خبری تأیید کرد که در حال کار بر روی نسل بعدی سیستم های واقعیت مجازی PlayStation VR  خود است و جزئیاتی ابتدایی و اولیه مربوط به سخت افزار جدیدی که قرار است برای پلی استیشن ۵ تولید و عرضه شود را اعلام کرد.

Hideaki Nishino از بخش Sony Interactive Entertainment در گفت و گویی با پلی استیشن بلاگ در مورد نسل جدید هدست های واقعیت مجازی پلی استیشن ۵ اعلام کرد: نسل بعدی واقعیت مجازی PlayStation VR جهش چشمگیری در عملکرد و تعامل خواهد داشت و حس و حال بیشتر و بهتری را به مخاطبان و بازیکنان ارائه خواهد کرد.

واقعیت مجازی ps5
واقعیت مجازی ps5

چگونگی اتصال واقعیت مجازی به دستگاه پلی استیشن ۵

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR برای پلی استیشن ۵ همچنین با یک کنترل کننده ی جدید که ازDualSense PS5 الهام گرفته شده است، ارائه می شود و برای اتصال این هدست واقعیت مجازی به دستگاه پلی استیشن ۵ تنها به یک عدد سیم نیاز خواهید داشت.

Hideaki Nishino می گوید: “ما آنچه را که از زمان راه اندازی واقعیت مجازی PS در پلی استیشن ۴ آموخته ایم را برای توسعه ی سیستم های واقعیت مجازی VR نسل بعدی خود نیز استفاده خواهیم کرد؛ از رزولوشن و میدان دید گرفته تا ردیابی و ورودی، همه ی این پارامتر ها با بهره گیری از تجربه گذشته و نگاه به آینده بهبود بخشیده خواهند شد. اتصال نسل جدید هدست های واقعیت مجازی به دستگاه پلی استیشن ۵ از طریق یک عدد سیم ساده خواهد بود تا استفاده از این محصول را برای بازیکنان و مخاطبان سهولت بخشد و تنظیمات آن را ساده کند در حالی که در عین سادگی یک تجربه ی با کیفیت بصری را برای بازیکنان و مخاطبان رقم خواهد زد.”

واقعیت مجازی ps5
واقعیت مجازی ps5

مشخصات بیشتر از هدست واقعیت مجازی ps5

سونی در حال کار بر روی یک کنترل کننده VR جدید است. برخی از ویژگی های اصلی موجود در کنترل کننده بی سیم DualSense را همراه با تمرکز بر ارگونومی عالی در خود دارد. سیستم کنونی PlayStation VR از کنترل کننده های DualShock 4 و PlayStation Move پشتیبانی می کند؛ فناوری آن به دوران پلی استیشن ۳ باز می گردد.

Nishino ادامه می دهد: نسل بعدی سونی PlayStation VR در سال ۲۰۲۱ عرضه نمی شود، اما تأیید کرد که توسعه دهندگان در حال حاضر روی سخت افزارهای اولیه آن کار می کنند.

نسخه اصلی PlayStation VR در سال ۲۰۱۶ برای پلی استیشن ۴ راه اندازی شد و نسخه ساده تری از سخت افزار سال بعد از آن منتشر شد. این هدست که قیمت اصلی آن ۳۹۹ دلار بود، یک راه حل نسبتاً کم هزینه، اما به اندازه کافی مناسب و عالی برای کنسول های بازی بود. شرکت تولید کننده سونی طی سال های گذشته با بازی های جدید به پشتیبانی این پلتفرم تقریبا جدید ادامه داده است. واقعیت مجازی به دستگاه پلی استیشن ۵ PlayStation VR در حال حاضر در PlayStation 5 نیز پشتیبانی می شود اما برای استفاده از آن ها روی کنسول پلی استیشن ۵ نیاز به یک آداپتور خواهید داشت.

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید کنسول نسل نهم