آیا گوشی a71 ضدآب است؟

آیا گوشی a71 ضد آب است
آیا گوشی a71 ضد آب است

مختصری درباره Galaxy A71

برند سامسونگ جزو برندهای محبوب گوشی در جهان محسوب می شود.این برند کره ای در چندسال اخیر با سری های جدید و ایجاد تنوع در گوشی های خود باعث محبوبیت روزافزون میان کاربران خود شده است.از بین گوشی های نسل جدید، سری A  جزو پرچمداران این برند مطرح شده است و با تنوعی که دارند کاربران را جذب انتخاب و مقایسه انواع آن می کند. اگر بخواهیم در یک جمله سامسونگ Galaxy A71 را تعریف کنیم یک گوشی بزرگ با یک نمایشگر عریض و باریک است و جزو گوشی های سامسونگ با نمایشگر بزرگ می باشد.ظرافت و یکدست بودن صفحه نمایش این مدل،ظاهر شیک و زیباتری را در مقایسه با هم رده های خود ایجاد می کند.یکی از سوالات و کنجکاوی هایی که در این مدل از سری A مطرح می شود،درباره ضد آب بودن و مقاومت این گوشی ها است.در این مطلب قصد داریم دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم.آیا گوشی a71 ضدآب است؟

سری Galaxy A هر آنچه را که می خواهید در یک تلفن هوشمند داشته باشید،مانند باتری با ظرفیت بالا،شارژ سریع،دوربین های چند لنز و نمایشگر بزرگ با ارزش باور نکردنی در اختیار کاربران قرار می دهد.سری Galaxy A به یکی از پرطرفدارترین رده های گوشی های هوشمند تبدیل شده است.Galaxy A71 جزو گوشی های میان رده برند سامسونگ قراردارد.محبوبیت این گوشی در سال ۲۰۲۰ میان کاربران بسیار به چشم آمد .این محبوبیت نشان دهنده ی مقرون به صرفه بودن و قابلیت بالا در این مدل گوشی می باشد.

"<yoastmark

مشخصات گوشی مقاوم در برابر آب

سامسونگ Galaxy A71 با دارا بودن چهار لنز رده بالای خود ، کاربرانی را که به عکاسی علاقه دارند را مجذوب خود می کند .یکی از معیارهای  افرادی که عکاسی در زیر آب  انجام می دهند گوشی همراهی است که خاصیت Water resistant  (مقاوم  در برابر آب ) را دارد.این ویژگی به این معنا نیست که با گوشی شیرجه بزنیم و در هر عمقی و در هر بازه زمانی این مقاومت پاسخ گو باشد.برای تشخیص و بررسی گوشی ضد آب،مولفه هایی وجود دارد که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.این مولفه شامل دو رقم درجه بندی IP است.

در گوشی های ضد آب IP چیست؟

IP یک استانداردی است که توسط کمیسیون بین المللی الکترونیک و یا IEC برای تعیین میزان مقاومت یک وسیله الکتریکی در برابر آب شیرین و نه آب دریا !!! همچنین مواد اولیه ای مانند گرد و خاک،غبار و شن و ماسه،تعریف شده است.

در اینجا با دو رقم از IP  سرو کار داریم .این دو رقم  یعنی IP67  و IP68 نشان دهنده سطح محافظت دستگاه در برابر جامدات (مانند گرد و غبار) و آب است.

هر دو درجه بندی محافظت کامل در برابر جامدات را تضمین می کنند. به همین دلیل هر دو در برابر گرد و غبار ، شن و ماسه و خاک کاملاً مقاوم هستند. علاوه بر این ، هر دو درجه بندی IP67 و IP68 محافظت بسیار خوبی در برابر قطرات ریز آب( مثل اسپری کردن مایعات) دارند. از طرف دیگر ، آنچه تفاوت بین این دو درجه را تعریف می کند ، غوطه ور شدن در آب است.

میزان غوطه ورشدن در آب و زمان آن نشان دهنده ی درجه ضدآب بودن دستگاه را مشخص می کند.

به طور کلی دستگاه هایی با درجه IP67 می توانند به مدت ۳۰ دقیقه در آب شیرین تا عمق ۰/۵ متر کاملاً غوطه ور شوند.

بنابراین با درجه بندی بالاتر IP68 ، دستگاه حتی از حفاظت بیشتری نیز برخوردار است و اجازه می دهد تا حداکثر ۱/۵ ساعت در عمق یک و نیم متر غوطه ور شود.

در نتیجه مقاومت در برابر آب توسط سازنده ای تعیین می شود که شرایط IP67 و IP68 را تعیین می کند. توجه داشته باشید که این ضمانت فقط در مورد مایعات غیر خورنده مانند آب شیرین و آب نمک اعمال می شود. پس می توان متذکر شد مقاومت این درجه بندی با این شرایط ارزیابی و بررسی می شود.

با دانستن این درجه بندی و امتیاز IP، می توانید در هنگام بررسی و خرید گوشی اطمینان بیشتری پیدا کنید. پس با خیال راحت درجه پوشش گوشی مورد نظر (Galaxy A71) را در برابر مقاومت نفوذ آب بسنجید.

آیا گوشی a71 ضدآب است ؟

اکنون می توانیم پاسخ این سوال که آیا گوشی a71 ضدآب است یا خیر را بررسی کنیم.

با توجه به توضیحات بالا و درجه بندی که برای دستگاه های ضد آب وجود دارد،بهترین اطلاعات این درجه بندی را سازنده آن دستگاه مشخص می کند. پس با مراجعه به سازنده گوشی های گلکسی و کمپانی سامسونگ،Galaxy A71 تا حدی در برابر آب مقاوم است،اما نمی توان آن را به عنوان یک گوشی ضد آب طبقه بندی کرد.

این مدل گوشی سامسونگ با بررسی در درجه رسمی،شامل گوشی های ضد آب نمی شود زیرا در درجه  IP68 یا IP67 نمی باشد.به معنای ساده این تلفن هیچ رتبه رسمی ندارد و نمی توانیم آن را ضد آب بدانیم.

مقالات مرتبط:

سامسونگ پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های موبایل در آگست بوده است