معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری

همه ی ما در کودکی، روز های تعطیل و پایان هفته ها را با انجام بازی های مختلف کامپیوتری جشن گرفته ایم، احتمالا ساعت ها با رد کردن مرحله های مختلف سوپر ماریو سرگرم بودیم و با ماشین های مختلف جی تی ای در شهر سن آدریاس رانندگی کرده ایم؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم در زمان سفر کنیم و نگاه کوتاهی به معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری بیاندازیم وعلت محبوبیت هر یک از آن ها را از دید بازیکنان بیشتر بشناسیم:

معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری
معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری

Crash Bandicoot series (۱۹۹۶-۱۹۹۸)

درتمام مجموعه های Crash Bandicoot با کنترل کردن کرش، سطح و سرعت عمل خود را بالا ببرید و در آن غرق شوید تا بتوانید او را به درستی از همه موانع رد کنید. بازی پر چالش است که می‌توانید با آن سر و کله بزنید. مهم نیست در چه سطحی هستید قطعا این بازی شما را دیوانه ی خود می کند.

بستر های نرم افزاری: PlayStation

معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری
معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری

Spyro the Dragon (۱۹۹۸)

بازی کردن Spyro بعد از گذشت دو دهه هنوز هم محبوبیت خود را دارد. گرافیک این بازی به نسبت زمان عرضه و انتشار آن بسیار زیبا بود. این بازی درعالم بازی‌های پلتفرمینگ پیشتاز بود،با توجه به المان های خاص، این بازی نسبت به بازی های هم دوره ی خودش،جذابیت بیشتری دردنیای گیم داشت.

بستر های نرم افزاری: Playstation.

Mario Kart 64 (۱۹۹۷)

یک بازی ویدئویی اتومبیلرانی مسابقه ای کارت است که توسط نینتندو برای نینتندو ۶۴ ساخته و منتشر شده است. این نسخه از بازی جانشین Super Mario Kart برای سیستم سرگرمی Super Nintendo و دومین بازی از سری Mario Kart است. این بازی به علت ویژگی های متفاوت، جزو پرطرفدارترین بازی ها از دنیای سوپر ماریو برای می باشد.

نسخه قبلی این بازی یعنی Super Mario 64  یکی از اولین بازی های سوپر ماریو بود که از گرافیک سه بعدی استفاده می کرد و یک تجربه کاملا متفاوت را به دنبال داشت.

بستر های نرم افزاری: نینتندو ۶۴ ، اما بعداً برای بارگیری در Wii و Wii U نیز در دسترس قرار گرفت.

Prince of Persia: The Sands of Time (۱۹۸۹)

(Prince of Persia) از جمله محبوب‌ترین بازی‌های اکشن ماجراجویی محسوب می‌شود که نسخه‌های مختلف آن طرفداران بی‌شماری میان گیمرها دارند. این سری بازی با گیم‌پلی روان، طراحی بصری زیبا و بسیاری از ویژگی‌های دیگر شناخته می‌شوند که دست به دست هم داده و یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ گیمینگ را در پلتفرم‌های مختلف ساخته‌اند. اولین نسخه Prince of Persia در سال ۱۹۸۹ با همین نام ساخته شد.داستانی جالب و از همه مهمتر ویژگی خنجر که می تواند زمان را عقب برگرداند! این بازی را منحصربفرد کرده است.

بستر های نرم افزاری: Game Boy Advance ، PlayStation 2 ، Nintendo GameCube ، Xbox و PC.

The Sims (۲۰۰۰)

سیمز سرشار از اتفاق‌هایی درباره رفتار انسان‌ها و راه‌های موفقیت در زندگی‌شان است. سیمز (Sims) دنیایی است که همیشه خرید در آن فوق‌العاده است و هرکس در این دنیا از بیست و پنج تا شصت‌وپنج سال سن دارد. صرف‌نظر از ظرافت‌های دنیای بازی، با آن دنیای خیالی خود را بسازید و بازی کنید.

بستر های نرم افزاری: رایانه شخصی، اما نسخه جداگانه ای از این بازی در سال ۲۰۰۳ برای پلی استیشن ۲ ، ایکس باکس و نینتندو گیم کیوب منتشر شد.

 

Digimon Rumble Arena (۲۰۰۲)

دیجیمون یک بازی ویدیویی است که شامل نبردی جذاب می باشد، یکی از بازی های پرطرفدار قدیمی بوده که برای  کنسول بازی PS1 منتشر شده است. دیجی مون کوتاه شده عبارت Digital Monsters به معنی هیولاهای دیجیتال است ، در این بازی شما در نقش موجوداتی تخیلی هستید و باید با تک تک رقیبان خود مبارزه کنید و اول شوید ، هر یک از Digimon ها دارای توانایی های منحصر به فردی هستند و حرکات و فنون متفاوتی برای خود دارند.

بستر های نرم افزاری: PlayStation.

 

Grand Theft Auto: San Andreas (۲۰۰۴)

اتومبیل‌دزدی بزرگ: سان آندریاس پنجمین بازی از سری بازی‌های اتومبیل دزدی بزرگ به‌شمار می‌رود. این بازی ابتدا در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۴ برای کنسول پلی استیشن ۲ سپس در ۷ ژوئن ۲۰۰۵ برای ایکس باکس و ماکروسافت ویندوز منتشر شد.

سان آندریاس توسط بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته شد. این بازی تبدیل به پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۰۴ شد هم چنین عنوان پرفروش‌ترین بازی پلی استیشن ۲ را برای خود کرد.

بازی قدیمی نوستالژیک Tekken 3

بازی تکن (Tekken) تحولی بزرگ در سبک بازی های مبارزه‌ای سه‌بعدی ایجاد کرد و زمینه‌ساز ایجاد مجموعه‌ای شد که همچنان بعد از گذشت سال ها، محبوبیت بالای خود را حفظ می کند. ترکیب موسیقی، گرافیک و جلوه های صوتی باعث شد Tekken 3 به یکی از بهترین بازی های مبارزه ای در تمام دوران تبدیل شود.

بستر های نرم افزاری: Arcade و PlayStation.

بازی قدیمی نوستالژیک Sonic the Hedgehog (۱۹۹۱)

تقریبا همه‌ با شنیدن این اسم به یاد کنسول‌های بازی قدیمی‌ و خارپشت آبی‌رنگ و حلقه‌های طلایی می‌افتیم.یک بازی ویدیوئی به سبک سکو بازی است که  خارپشت آبی آن سریع‌ترین خارپشت جهان است. یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های سونیک سرعت آن می باشد. تقریباً هیچ موجودی نمی‌تواند سریع‌تر از آن حرکت کند! و به عنوان یک شخصیت ناجی (مانند خیلی از ابرقهرمانان دیگر) طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

بستر های نرم افزاری: Sega Genesis اما بعداً به Master System ، Game Gear ، Game Boy Advance ، Nintendo 3DS ، iOS و Android منتقل شد.

The Legend of Zelda: The Wind Waker (۲۰۰۳)

در سال ۲۰۰۳، کمپانی نینتندو از بازی  The Legend of Zelda: The Wind Waker رونمایی کرد. افسانه زلدا اصلی‌‌ترین بنیانگذار سبک اکشن ادونچر پازل است. روایت کننده برخی از بهترین داستان‌های تاریخ این صنعت است و به همین دلیل این سری بازی دوست‌داشتنی، اهمیت ویژه‌ای برای بازیکن‌ها و بازی‌سازها داشت.

بستر های نرم افزاری: Nintendo GameCube اما یک Remaster HD برای Wii U در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری
معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری

The Elder Scrolls III: Morrowind (۲۰۰۳)

بازی The Elder Scrolls III: Morrowind سومین نسخه در سری پرطرفدار سبک اکشن و نقش آفرینی جهان آزاد “الدر اسکرالز” محسوب می شود که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. وقایع داستانی این نسخه در Vvardenfell رخ می دهد، یک جزیره در منطقه Dunmer واقع در Morrowind، بخشی از قاره تامریل. بازی The Elder Scrolls III: Morrowind یک عنوان حماسی تک نفره است که در آن شما می توانید هر نوع شخصیتی را که تصور کنید در آن داشته باشید و با او بازی را پیش ببرید.

بستر های نرم افزاری: PC و Xbox.

معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری
معرفی چند بازی قدیمی نوستالژیک کامپیوتری

بازی قدیمی نوستالژیک Pokémon Snap (۱۹۹۹)

باور کنید یا نه پوکمون اسنپ یک بازی خیلی خوب بود! هنگام بازی احساس می کردید یک عکاس واقعی پوکمون هستید، بازی Pokemon Snap در سال ۱۹۹۹ برای اولین‌بار برای کنسول نینتندو ۶۴ عرضه شد و توانست به‌لطف بهره‌گیری از گیم‌پلی جذاب و نوآورانه به یکی از بازی‌های موفق در گذشته تبدیل شود.

بستر های نرم افزاری: نینتندو ۶۴.

مقالات مرتبط:

معرفی ۱۰ بازی اندروید جدید در ۲۰۲۱

معرفی ۱۰ بازیکن برتر گیم پلی کالاف دیوتی

گزینه ها و مدهای گیم پلی فورتنایت