نقد و معرفی بهترین مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۱    

مانیتور گیمینگ سال2021
مانیتور گیمینگ سال2021

دنیای بازی در سال های اخیر به طور گسترده ای توسعه پیدا کرده است .نه تنها این بازی ها به عنوان یک سرگرمی برای گذراندن اوقات بیکاری اند، بلکه فراتر از آن نیز هستند.زیرا به منبع اصلی درآمد برخی افراد تبدیل شده  و راهی برای تامین معاش است.به این دلیل داشتن یک مجموعه عالی از تجهیزات می تواند کمک بسیاری به گیمرها کند. مردم تمایل زیادی به خرید بهترین سخت افزارها را دارند. اما خرید مانیتور آنقدر ها هم آسان نیست. زیرا گیمر ها به دنبال گزینه هایی هستند تا مانیتور ها از ویژگی های خاصی برخوردار باشند. ما در این مقاله درمورد ویژگی هایی که یک مانیتور خوب باید داشته باشد صحبت می کنیم و در آخر به نقد و بررسی چهار مانیتور گیمینگ برتر رونمایی شده در سال ۲۰۲۱ می پردازیم.

یک مانیتور حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قبل از خرید مانیتور باید اول انتظاراتی که از یک مانیتور حرفه ای دارید را مشخص کنید. مانند خرید گوشی، که برای برخی باطری خوب مهم است، برای برخی پردازنده گوشی اهمیت بالایی دارد و برای برخی نیز کیفیت دوربین آن  حائز اهمیت است. بعد از اینکه انتظارات خود را مشخص کردید حالا می توانید راحت تر مانیتورگیمینگ مناسبی برای خود انتخاب کنید.

ما در اینجا به چند نکته که یک مانیتور گیمینگ حرفه ای باید از آن برخوردار باشد ، اشاره می کنیم.

۱.زمان پاسخگویی

مدت زمانی که طول می کشد تصویر فعلی به تصویر بعدی تغییر پیدا کند.

۲.سایز مانیتورگیمینگ

معمولا هرچقدر سایز و اینچ مانیتور ها بالاتر باشد، برای گیمر ها بهتر است.

۳.رزولوشن

هرچه یک مانیتور از رزولوشن بالاتری برخوردار باشد، کیفیت تصویر بهتری دریافت خواهیم کرد.

۴.زاویه دید

اینکه یک مانیتور تا چه زوایه ای رنگ واقعی را تشخیص و نمایش می دهد.

۵.نوع پنل

هرچند که انتخاب نوع پنل سلیقه ایست، اما بر کیفیت تصاویر تاثیر زیادی دارد.

۶.رفرش ریت یا نرخ تازه سازی

تعداد دفعاتی که یک نمایشگر در هر ثانیه تصویر را به روز رسانی کند.

چهار نمونه از بهترین مانیتور های گیمینگ ۲۰۲۱

۱.LG34GK950F-B اولترا واید

مانیتور گیمینگ سال 2021
مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۱

یکی از بهترین مانیتور هایی که ال جی معرفی کرد، مانیتور اولترا واید ۳۴ اینچی با صفحه خمیده بود. که از نسخه دوم ویژگی  Free Syncپشتیبانی می کند.

این مانیتور زیبا از پنل ۳۴ اینچی مبتنی بر IPSبرخوردار است و رزولوشن این مانیتور ۳.۴۳۰در ۱۴.۴۰ است. اندازه و فرم این نمایشگر پنلی با خمیدگی ۱.۸۰۰تا۱.۹۰۰ دارد. که با توجه به خمیدگی مانیتور، فاصله مناسبی که باید با آن قرار گرفت ۱.۸۰۰ میلی متر است. این مانیتور به دلیل داشتن نور پس زمینه ال ای دی حداکثر روشنایی آن ۴۰۰نیت است .کنتراست این صفحه نمایشگر یک به هزار است. این مانیتور گیمینگ حرفه ای  بسیار زیبا نسبت طول و عرض آن ۲۱ به ۹ است و زمان پاسخگویی آن نیز ۵میلی ثانیه است.

دیگر مشخصاتی که این مانیتور ال جی دارد  این است که این صفحه نمایشگر ۱.۰۷میلیارد رنگ را نمایش می دهد. این مانیتور از فناوری۲ G-Svncبرای ارائه رفریش ریت متغیر بهره مند است. این نمایشگر فوق العاده دو ورودی HDMI دارد.دارای درگاه های USB3.0 سه گانه و دوگانه است. ورودی صدا و خروجی هدفون نیز برای این مانیتور تعبیه شده است.

۲.alienware AW3418DW

مانیتور گیمینگ سال 2021
مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۱

این مانیتورگیمینگ فوق العاده زیبا و حرفه ای از برند دل ،پنلی ۳۴ اینچی مبتنی برIPS را داراست. شکل و فرم خمیده آن می تواند دل هر گیمری را به دست بیاورد. رفرش ریت این صفحه نمایشگر ۱۲۰ هرتز است .از فناوری G-Sync برای ارائه نرخ تازه سازی استفاده شده است. دقت تصویر در این مانیتور کیو اچ دی است و از۳۳۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل سود می برد. روشنایی این نمایشگر حداکثر ۳۰۰ نیت است.

این صفحه نمایشگر یک پایه فلزی هفت شکل دارد که میتوان آن را ۲۵ درجه به سوی بالا تنظیم کرد.پنج درجه به سمت پایین و چهل درجه در هر دو سمت قابلیت تنظیم دارد. همچنین از تجهیزات اتصالی VESAپشتیبانی می کند. اگر از زمان پاسخگویی این مانیتور به شما بگوییم احتمالا باورتان نشود ولی زمان واکنش مانیتور ۴میلی ثانیه است.

نورLED آن قابل تنظیم است و کانکتور پاور، جک هدفون، درگاه HDMI، درگاه خروجی، درگاه یو اس بی با قابلیت شارژ، درگاه USB3.0 به همراه یک درگاه USB upstream جزو امکاناتی است که برای گیمر ها در این مانیتور فوق العاده تعبیه شده است.

۳.MSI Optix G24C

مانیتور گیمینگ سال 2021
مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۱

این صفحه نمایشگر حرفه ای و زیبا دارای پنلی ۲۴ اینچی مبتنی بر IPS است.  شکل خاص  این مانیتور با طراحی های باریک و رنگ مشکی مات آن که یک پایه قرمز را به همراه خود دارد، این مانیتور را زیبا و چشم نواز کرده است.

این مانیتور نیز مانند هر مانیتور دیگر شکل و فرم خمیده دارد و امکان تنظیم ارتفاع را دارد. اما امکان چرخش عمودی با این نمایشگر میسر نیست.

مشخصات دیگر  این نمایشگر صفحه نمایشی با  رزولوشن  ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است . ابعاد  و طول و عرض این مانیتور زیبا ۱۶ در ۹ است. حداکثر روشنایی صفحه ۲۱۵ نیت است.

نسبت کنتراست این نمایشگر ۳۰۰۰ بر یک است و رفرش ریت آن نیز ۱۴۴هرتز می باشد. با توجه به طراحی زیبا، رنگهای جذاب و نمایش عالی که به یک گیمر هدیه می دهد، دارای قیمت معقولانه و مقرون به صرفه ای است.

این مانیتور از فناوریG-Sync برخورداراست و باعث بهینه شدن زمان پاسخگویی و رفرش ریت بهتر شده است.

تنها نکته منفی این نمایشگر این است که فاقد پورت یو اس بی می باشد.  اما این نمایشگر دارای پورت HDMI و درگاه داخلی و DISPLAY PORT است.

۴.مانیتورگیمینگ ASUS ROG PG279Q

مانیتور گیمینگ سال 2021
مانیتور گیمینگ سال ۲۰۲۱

این مانیتور جذاب از برند ایسوس جزو مانیتورهای حرفه ای و مخصوص گیمر ها از سری محصولات ROG است. محصولات سری راگ در اصل مخصوص گیمر ها است.

این نمایشگر پنلی ۲۷ اینچی مبتنی بر IPS  دارد که به کمک آن می توان تصاویر را با رنگ های واقعی به بیننده هدیه دهد. رزولوشن این مانیتور ۱۴۴۰در ۲۵۶۰ پیکسل است. این میزان رزولوشنی که این مانیتور دارد می تواند به گیمر ها کمک کند تا جزئیات بیشتری ببینند.

حداکثر روشنایی این صفحه نمایشگر ۳۵۰ نیت بوده است و جالب است بدانید که میزان پاسخ گویی این مانیتور ۴ میلی ثانیه است. این مانیتور که از فناوریG-Sync برای ارائه نرخ تازه سازی برخوردار است، از رفرش ریت ۱۶۵ هرتزی برخوردار است.

نوع ساخت این مانیتور به گونه ای است که می توان هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی مورد استفاده قرار داد. و همچنین می توان میزان ارتفاع این نمایشگر را به دلخواه خود کم یا زیاد کرد.

این صفحه نمایشگر نیز مانند هر صفحه نمایشگر دیگری دارای درگاه های ارتباطی مخصوص به خود است. درگاه های این مانیتور شامل پورت HDMI و  DISPLAY PORT است.