نکات مهم سفر با هواپیما که حتما باید بدانید

نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید
نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

اگر تعطیلات آخر هفته را پیش رو دارید، یا یک تعطیلات بزرگ خانوادگی و یا اصلا یک سفر تجاری که به هر دلیلی سفر شما با رفتن به فرودگاه و سوار شدن بر هواپیما شروع می شود، می بایست با اسراری آشنا شوید که به شما کمک می کند آرامش خود را در سفرهای هوایی حفظ کنید. پس خوب است با نکات مهم سفر با هواپیما آشنا شوید تا بتوانید سفری با آرامش را تجربه کنید.

نکات مهم سفر با هواپیما

نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید
نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

نکات مهم : قبل از رسیدن به فرودگاه

از موقعیت مکانی فرودگاه اطمینان حاصل کنید

ناشناخته ها می توانند دلهره آور باشند که در سفر، این ناشناخته می تواند آدرس دقیق فرودگاه باشد. پس بهتر است قبل از حرکت، از موقعیت مکانی فرودگاه اطمینان حاصل کنید. اگر با اتومبیل خود به فرودگاه می روید، می توانید از گوگل مپ استفاده کنید تا بهترین مسیر را به شما نشان دهد. در غیر این صورت کار را به دست یک راننده حرفه ای که خیابان ها را به خوبی می شناسد، بسپارید. حتی بهتر است که شما از مدتی قبل، تاکسی یا تاکسی تلفنی رزرو کنید تا با نزدیک شدن به زمان حرکت، دچار استرس نشوید.

از مدارک پرواز خود یک عکس بگیرید

برخی از شرکت های هواپیمایی به کمک نرم افزارهایی که دارند، برای اجازه پرواز از تصاویر مدارک استفاده می کنند و تصویر اسکن شده و حتی فایل دانلود شده را نیز قبول می کنند. پس در سفرهای خارجی بهتر است از روی مدارک پرواز خود یک عکس تهیه کنید و در تلفن همراهتان نگه دارید.

مدارک و بلیطی که به شکل آنلاین خریداری کرده اید را حتما پرینت کنید.

درست است که ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که با یک تلفن همراه، می توان کارهای زیادی انجام داد، اما این تلفن همراه با از دست رفتن شارژ، به راحتی خاموش می شود و کارها را مختل می کند! پس بهتر است به فایل های ذخیره شده بلیط آنلاین خود در تلفن همراهتان بسنده نکنید و یک برگه چاپی نیز داشته باشید.

 

نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

نکات مهم مرحله Check-in

رد شدن از صف ورودی

در روزهای تعطیل که فرودگاه ها مملو از جمعیت است، ایستادن در صف های ورودی و چک این می تواند به اندازه یک عمر برای یک مسافر بگذرد.
اما یک روش خوب برای فرار از منتظر ماندن در صف های طولانی این است: نوشیدن یک قهوه در کافی شاپ فرودگاه و یا خواندن چند صفحه از یک کتاب!
به جای ایستادن در صف های طولانی، صبر کنید تا صف کمی خلوت شود. لزومی ندارد تا زمانی که باجه مربوط برای شما فعال نشده است، در صف بایستید. ایستادن طولانی مدت استرس پرواز را بالا می برد.

جواهرات خود را در آورید

اگر بعد از خداحافظی با چمدان دستی، کلید، تلفن همراه، لپ تاپ و غیره، دوست ندارید آژیر اتاق امنیتی فرودگاه را به صدا در آورید، بهتر است تمامی جواهرات خود را در آورید . ساعت، گوشواره، گردنبند و حتی حلقه را در آورید تا از قسمت امنیتی فرودگاه با سرعت بیشتری عبور کنید.

یک کیسه پلاستیکی یدکی به همراه داشته باشید

بهتر است یک کیسه زیپ دار پلاستیکی یدکی به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، وسایل های بهداشتی را درون آن قرار دهید. شاید باورتان نشود، اما گاهی اوقات مجبور می شوید بابت همین کیسه پلاستکی زیپ دار در فرودگاه، هزینه کنید.

جوراب های یکسان بپوشید

شاید این موضوع برای شما خنده دار به نظر برسد، اما در قسمت امنیتی فرودگاه بعضا پیش می آید که مجبور می شوید کفش های خود را در آورید. تصور کنید که در این حالت اگه جوراب های ناهماهنگ به پا داشته باشید، چقدر خجالت زده خواهید شد و در شرایط بدی قرار می گیرید! پس بهتر است خود را برای چیزی آماده کنید.

 

نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

در سالن خروج

به موقع در گیت خروجی حاضر شوید

زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای ورودی به دروازه خروجی، مجبور به دویدن نشوید. یک برنامه ریزی ساده می تواند شما را از دویدن به این طرف و آن طرف فروگاه، دور کند.

هشدار ساعت موبایلتان را روی ساعت پرواز تنظیم کنید

گاهی مشغله های فرودگاهی، صحبت و گفت و گو با همراهان، حتی سرگرم شدن در سالن انتظار سبب می شود که ساعت دقیق پرواز را از یاد ببرید. بهتر است هشداری برای ساعت پرواز تنظیم کنید تا آن را از دست ندهید.

کودکان را سرگرم کنید

در صورتی که با کودکانتان به سفر می روید، از پر شارژ بودن کنسول های بازی اطمینان حاصل کنید، با این کار زمان انتظار را راحت تر سپری می کنید و از استرس پرواز آن ها می کاهید. در کوله فرزندانتان، خوراکی، کنسول بازی، مداد، پاک کن و کاغذ قرار دهید تا بتوانید در طول پرواز آن ها را سرگرم کنید.

کارهای باقی مانده تان را انجام دهید

مثلا می توانید کفش هایتان را برق بیندازید، یا اینکه با وصل شدن به اینترنت فرودگاه، وسایلی که بعد از سفر لازم دارید را خریداری کنید.

در صف سوار شدن به هواپیما نایستید

لازم نیست که در صف سوار شدن به هواپیما بایستید و خود را خسته کنید. روی یک صندلی بنشینید تا افراد داخل صف حرکت کنند. زمانی که آخرین نفرات رو به اتمام بودند، بلند شوید و از گیت عبور کنید. نگران نباشید، پرواز بدون شما انجام نمی شود.

نکات مهم سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

در هواپیما

خود را سرگرم کنید

بد نیست در طول پرواز خود را سرگرم کنید چرا که حتما باید در هوا برای چند ساعتی بمانید. بیرون را تماشا کنید و از منظره بالای ابرها لذت ببرید، عکس بگیرید، کتاب بخوانید و خود را سرگرم کنید. اگر هم که در طول پرواز استرس دارید، می توانید یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید و یا با همراهانتان راجع به مقصد گردشگری که انتظارتان را می کشد، صحبت کنید.

حین رسیدن به مقصد

قبل از پیاده شدن صندوق بالای صندلیتان را به خوبی نگاه کنید. بهتر است قبل از پیاده شدن از هواپیما، صندوق بالای سرتان را به خوبی چک کنید تا مبادا چیزی از قلم بیفتد.

کلام آخر:

سفر با هواپیما به همان اندازه که لذت بخش است، می تواند با فشارهای ناشی از رسیدن به مقصد و فراموش شدن برخی از کارهای مهم، استرس زا باشد. با مد نظر قرار دادن این نکات می توانید استرس سفر با هواپیما را کاهش دهید.

سمیرا نقیبی
کارشناسی ریاضی محض خواجه نصیر/ چندین سال سابقه کاری در سرپرستی فروش محصولات شبکه داشتم و از سال 93 به بعد سفر هیجان انگیز به دنیای بی انتهای تولید محتوا و سئو برای من آغاز شد. به تکنولوژی، گردشگری، بهداشت و سلامت و هر چیز زمینی و آدمیزادی علاقه مند هستم...